Scipio integratie

Heren, wat een mooie app hebben jullie; we hebben zeker interesse!
Echter wat mbt de: “Koppeling met Scipio-ledenadministratie”. Is dat via XML webaccount of op een andere manier?

grtn, jeroen

Jeroen, zeker een mooie app :grinning:

De (toekomstige) integratie met Scipio (en hopenlijk Conscribo) zal via een API lopen.

Momenteel loopt de integratie via een .CSV export en import.

Beste Eelco, hartelijk dank en op wat voor termijn is de API integratie ~gepland~? Dus als we nu iets willen uitproberen is bijv. Een 2 wekelijkse sync met een scipio CSV nodig? Thnx Jeroen

@jkleen de koppeling moet via webservice (SOAP/XML) van Scipio gaan lopen, volgens mij is dat wat jij aangeeft.

Op dit moment moet je een handmatige synchronisatie met een xlsx doen. De koppeling is al een paar keer uitgesteld, maar staat nog op de todo. Wanneer hij er precies is, weet ik niet.

1 like

wij hebben zelf momenteel al wat testen gedaan voor onze eigen website mbt de soap client voor scipio. Op zich lijkt dat toch niet zo moeilijk om dat op jullie server te implementeren als wij jullie de account credentials voor onze webserver client geven en dat jullie het dan elke nacht bijwerken in de app? Elke 2wk of elke maand een nieuwe excel importeren is namelijk ook niet gewenst lijkt me? Of doen andere kerken dat wel op die manier?

Zie ook Koppeling met ledenadministratie: Scipio, Conscribo, etc.