App afsluiten: gesloten kanalen, toch openbaaar

Vanochtend geconfronteerd met een bugje bij afsluiten, zowel bij een HTC, als bij een Samsung (van reeds bevestigde leden).
Wanneer de app werd afgeloten en vervolgens werd geopend, dan waren de knoppen “agenda” en “geven” lichtgrijs. Terecht, want men is nog niet ingelogd. Desondanks waren de “niet openbare kanalen” voor hen zichtbaar via het startscherm en bovendien aan te klikken.
Verzuimd om te kijken welke Android-versie het was. :frowning:

Bij mijn Samsung, i.c.m. Android 8, doet het probleem zich niet voor.

Ook nadat de app “gekilled” was?

Hoe bedoel je, @

gekilled

Hopelijk werkt mijn Jip-en-Janneke-taal:
Ze gingen niet d.m.v. de “Homeknop” uit de app, maar door “Terug” waarbij er daadwerkelijk bevestigd moest worden dat de app werd afgesloten.

Wat ik bedoel is dat de app op de achtergrond actief blijft. Zowel in Android als in iOS kun je de apps bewust helemaal stoppen dwz. het proces echt afsluiten (killen). Wanneer je dan de app opent, zul je ook in het homescreen de kanalen niet meer zien.

Technisch: de socketverbinding heeft nog geen timeout gehad.

Praktisch: je zult dit dus alleen zien bij gevalideerde gebruikers die uit de app zelf loggen, maar de app op de achtergrond nog actief hadden. Zodra de app op de achtergrond afgesloten wordt (dat doet het operating system soms zelf, of je doet het handmatig), zie je kanalen ook niet meer.

Dat was inderdaad het geval. App afgesloten, niet in lijst met actieve programma’s. Vervolgens nog niet ingelogd, maar wel de kanalen zichtbaar en aanklikbaar.

Is dat bij gebruikers die geen scherm vergrendelen hebben? En inderdaad, welke Android versie gaat het om.

Ben benieuwd of het ook na een uur of wat nog zo is.

@ scherm vergrendeling
@ Android-versie
@ Na een uur

Zal ik moeten navragen