Laatste weken heb ik regelmatig iOS gebruikers me vragen te helpen. Ze zijn in de chrch App ingelogd, maar als ze de chrch App na het ontgrendelen van hun telefoon weer opnieuw openen zegt de App: U bent niet ingelogd… de ‘aanmeldknop’ ontbreekt echter. Als deze personen dan in het menu naar ‘Account’ gaan, staat onderaan de knop ‘uitloggen’.
Uitloggen werkt. Opnieuwe aanmelden ook… dan werkt het heel even. Zodra ze de telefoon vergrendelen (standby) en weer ontgrendelen, is het probleem er weer als vanouds.
Ik heb twee mensen nu geholpen, steeds op dezelfde manier:
Uitloggen
App afsluiten
App verwijderen (nogal rigoreus)
App opnieuw installeren
App openen
Inloggen
Na deze procedure lijkt het probleem verholpen. Zit de iOS versie ergens een buck in de update wellicht? Of gaat er iets mis met cache geheugen? Ik ben zelf geen iOS gebruiker en kan geen knop vinden om het cache van de App leeg te maken. Ik verwijder daarom de hele App. Ergens zit er in de App een buck, of loopt er iets anders verkeerd… waardoor de App steeds weer denkt uitgelogd te zijn. En de gebruikers hebben gewoon een vergrendelscherm… vaak in combinatie met vingerafdruk / biometrie.
Bij ons hetzelfde probleem, al dan niet vergezeld met het steeds opnieuw moeten inloggen.
Wij adviseren de gebruikers die deze problemen herkennen ook de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit lijkt afdoende.
Superbedankt voor deze input, volgens mij heb ik nu behoorlijk scherp wat de bug is. De recentste versie van de app hergebruikt data van de versie ervoor zodat gebruikers niet opnieuw hoefden in te loggen. Bij herinstallatie is de de data van de vorige versie helemaal weg waarschijnlijk en dat zorgt ervoor dat je wel weer goed inloggen kunt.
Aan de serverkant heb ik een bug opgelost die ervoor zorgde dat het token (beveiliging, is beperkt geldig) niet goed ververst werd.
In de browser is hier het probleem mee opgelost. Ik weet niet 100% zeker of dit het issue op iOS ook fixt. Daar moet ik dieper induiken. Als iemand kan terugkoppelen of ze al wel/geen verschil zien, zou dat heel welkom zijn.
Ik zal melden als ik informatie van gebruikers krijg… in dat geval voor nu is geen bericht even goed bericht? En als het probleem zich wel weer voordoet… is het dan zo dat alle iOS gebruikers de App eenmalig moeten de- en herinstalleren, of is die verversing van het token online geregeld en niet installatie afhankelijk?
Dank @hans. Wat ik hoop is dat het herinstalleren niet meer nodig is (omdat het probleem zich niet meer voordoet). Maar als het probleem zich weer voordoet is een herinstallatie voor nu waarschijnlijk wel nodig. Of liever een automatische appupdate maar dan moet ik de bug 100% scherp hebben.