Chrch App denkt uitgelogd te zijn - iOS issue?

Ook met iOS 26 lukt het mij niet. Je weet zeker dat het direct na sluiten app al niet meer werkt?

Het enige wat ik mij nu kan bedenken is dat de gebruikers die dit overkomt een oudere versie van chrch hebben gebruikt. In chrch2 zit een mechanisme dat een oude token update van chrch1 naar chrch2 en dat door een bug per ongeluk die oude token gebruikt wordt bij het opstarten in plaats van de nieuwe token. Dus weer wat vragen:

• gebeurt dit ook bij nieuwe chrch-gebruikers?
  • gebeurt dit ook als de app helemaal verwijderd is en daarna opnieuw geĆÆnstalleerd?

Bij deze gebruiker wel. Ik moet zeggen dat dit de eerste gebruiker is waar ik opmerk dat het probleem zich zo frequent en ook zo snel voordoet (vrijwel direct inderdaad).

We hebben best wat getest even. Ik som het maar even gewoon op… dan kun je zelf bepalen of je er iets mee kunt:

• de gebruiker heeft een 2e account aangemaakt:

uitgelogd (let op, geen extra handelingen verricht, geen cache geleegd, etc, etc., alleen uitgelogd)
    nieuwe registratie [user 63544]
    ingelogd
    probleem doet zich nog steeds voor!

• App verwijderd, opnieuw geĆÆnstalleerd.

gebruiker moest de kerk opnieuw selecteren, maar beweerd daarna direct weer op zijn originele (oude) account te zijn ingelogd zonder gegevens in te voeren. (kan dit?) Hij was voor het verwijderen ingelogd op zijn test account. Ik sluit niet uit dat zijn telefoon gewoon te slim is en supersnel inlogde met zijn oorspronkelijke gegevens?

hij ziet het logo van de kerk weer op het homescherm staan. Volgens zeggen zag hij daar voorheen een soort vraagteken symbool. (dus toch cache issues?)

Momenteel is hij ingelogd met zijn oude (oorspronkelijke) account en is het probleem bij hem opgelost. Let op… dat is het probleem dat hij direct uitgelogd lijkt te worden, en het homescherm moet refreshen. misschien ontstaat bij hem over enkele dagen het grotere probleem opnieuw. ik houd je op de hoogte.

En je weet niet wat het opgelost heeft?

Ik heb nu iets bedacht waar een token een ā€œgraceā€ periode kan krijgen zodat deze nog een bepaalde tijd werkt nadat ie verlopen is. Dat kan ik morgen wellicht online zetten om het te testen. Maar als die gebruiker het probleem niet meer heeft, kunnen we het ook niet testen. Laat jij het anders even weten als je iemand hebt waarmee we de proef op de som kunnen nemen?

het verwijderen van de App… en het opnieuw installeren… lost het probleem volgens mij altijd kortstondig op. Omdat cache en gegevens gewist worden, werkt het altijd weer even goed daarna. Ik houd je op de hoogte als er iemand is met een probleem.

Ik had de gebruiker niet gevraagd om de app te verwijderen, maar om de cache te ā€˜legen’. Ik had het vermoeden dat deze gebruiker dat wel ging lukken… hij koos voor de kortste weg… opnieuw installeren. Dus inderdaad, nu weer even afwachten of er een nieuwe persoon komt.