[opgelost] Collecte dubbel in app

Vanmorgen stonden twee dezelfde collecte doelen in de app. Bij het geven (+ klikken) waardeerden ze allebei op. Het bedrag wat gegeven werd was wel gewoon goed, het was gewoon dubbel. Beetje verwarrend.

@voorstad bij ons was er ook Ă©Ă©n dubbel, de rest niet. Heeft met het einde van het jaar te maken, ben ik bang. Ook in de export gaat het niet helemaal zoals het moet, ik ga ermee aan de slag.

Hoi Peter,

Zie mijn analyse en (mogelijke) oplossing:

@Marcel65, ons probleem vanmorgen is een andere situatie dan jouw gemelde situatie als ik het goed begrijp.

Wij hadden dit probleem ook. Wij hadden ander collecte doelen voor de zondag 30-12-2018, maandag 31-12-2018 en nieuwjaarsdag 01-01-2019. Maar het collecte doel van de laatste zondag van 2019, 29122019 werd ook al zichtbaar. Ik heb dit allemaal tijdelijk opgelost door alleen de laatste zondag van 2018, 30122018 erin te laten staan.

Bij de export is het jaartal van weeknummer verkeerd voor de collectes van 30122018. Dit had 201901 moeten zijn, maar is 201801. Hierdoor wordt op het dashbord de opbrengst van zondag niet meegenomen. Zondagavond was deze nog wel zichtbaar.

Het is ook niet makkelijk, de datum was 2018, maar de week 201901.

Dat is scherp gezien @Martjan! Ik ben het aan het oplossen, voor nu kan in de Excel-sheet het tabblad “All proceeds” gebruikt worden, daar staan alle gaven op.

Inmiddels is het opgelost. Hoe het precies zit weet ik niet, maar het schijnt met de ISO weeknotering te maken te hebben: https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_week_date#Example_where_the_ISO_week-numbering_year_is_three_days_into_the_previous_Gregorian_year

1 like

Wij hebben in diensten door de week ook collectes. Is dit ook op een goede manier te verwerken in Chrch?