[opgelost] Collecten worden niet meer getoond

Dag,
Ik voer wekelijks de collecten in (omdat we steeds op maandag tellen, en niet op zaterdag), zo ook afgelopen maandag. Maar vandaag krijg ik van een gemeentelid te horen dat de collectedoelen (voor komende zondag dus) verdwenen zijn. Dat geldt voor alle vier de wijkgemeenten. Is er iets veranderd? In de manier waarop in de datum moet invoeren wellicht? (topic weeknummers).
(Bug: dingen die niet werken zoals ze zouden moeten, of in ieder geval in mijn perceptie)

Wat is een id van een collecte die zichtbaar zou moeten zijn maar niet is? Wat staat er ingevuld onder data?

Offtopic en niet persoonlijk bedoeld, maar de meeste bugs die worden geplaatst zijn eigenlijk supportvragen.

Dacht ik al ja, vandaar :wink: Je mag topic verplaatsen hoor.

Het betreft als voorbeeld de collecte-ID’s :
2057 [Diaconie], staat nu als 202106
2058 [Pastoraat en eredienst], staat nu als 202107
2138 [Onderhoud gebouwen], staat nu als 202108
2307 [Diaconie (NPV)] , staat nu als 202109
Geen van de collecten is zichtbaar (ik check steeds via mijn browser api.chrch.org en dan de juiste kerk)

Interessant, je gebruikt een formaat dat per ongeluk heeft gewerkt, maar na de update niet meer. Zie https://chrch.org/docs/beheer/collectes-en-betalen/collectes-invoeren/ voor het juiste formaat.

Check, naar mijn idee kon ik zelfs alles invullen, ook “2021” (zonder weeknummer) werkte.
Maar nu dus gewoon de zondagen invullen (komende zondag 20210228), en dan blijven de collecten de hele week staan.
Moeten we hier bij kerkelijk bureau even een ander werkproces verzinnen, want wat ik zei, ze zijn hier al 50 jaar gewend op maandag geld te tellen, en nu kan er dus in de loop van de week nog geld bijkomen (in plaats van de week voorafgaand aan de zondag al kunnen geven). Ik vind beide opties kunnen, maar ik conformeer me graag naar de makkelijkste weg.

En, nu is het helemaal “Support” in plaats van “Bug”, kan ik ook twee data onder elkaar zetten?

Data
20210221
20210228

Je kunt inderdaad de data onder elkaar zetten. Je kunt bij het geldtellen ook de week weer weghalen in de admin, maar dat is niet de makkelijkste weg.

Bij ons zijn ook de collecten van deze week verdwenen in de app. IDs zijn: 3564 en 1905. Heb verder niks veranderd. Misschien een bug ivm laatste dag van de maand?

Dat is vervelend, sorry. Bij de kerken waar ik keek werkt het wel, maar daar heb jij weinig aan. Kun je in plaats van 20210228 eens 20210301 proberen?

Bij het toevoegen van datum 20210301 verschijn hij 2x. Daarna 20210301 weer weggehaald, en de collecte stond er goed 1x in. De andere collecte alleen even opnieuw gesaved en die staat nu ook goed. Dus het lijkt op een cache probleempje?

Dank voor je reactie Niek, het lijkt inderdaad een cacheprobleempje aangezien hij nu wel werkt met 20210228.

Goedenavond. Wij hebben hetzelfde probleem maar ik krijg het niet met bovenstaande opgelost. Ook het tegoed verdwijnt en de puntjes geven geen menu meer. Verwijderen van cache, data of helemaal deleten van de app en opnieuw plaatsen geven geen oplossing voor de collecteproblemen.

Opbouw data is volgens mij correct.

Alvast bedankt voor meedenken.

Ik denk dat het nu opgelost zou moeten zijn @BeheerPKNAxel. chrch struikelde onbedoeld over data die niet in het goede formaat waren omdat ik een verkeerde regel code had laten staan na het testen, zoals in jullie geval 29122019. Werkt het bij jou ook weer?

@peterarends, Ja helemaal goed weer. Alle collectes zijn weer in beeld, tegoed is terug. Menu doet het weer. Helemaal super! Dank je wel. :+1:

Fijn @BeheerPKNAxel, excuses dat het niet werkte.

Kan gebeuren joh. Ik ben allang blij dat het opgelost is. Waar mensen werken…

1 like