[opgelost] Collectes van meerdere diensten zichtbaar

Goedemorgen,

Ik weet niet of het een Bug of Feature request is, maar onze situatie lijkt op de reactie van @Marcel65 in [opgelost] Collecte dubbel in app .

In sommige weken hebben we meerdere diensten. Dat zijn extra diensten naast de zondagse. Denk aan

  • Nieuwjaarsdag en oudejaarsdag
  • Biddag en Dank dag
  • 2e Feestdagen Pasen, Pinksteren, Kerst)
  • Hemelvaartsdag

In deze weken hebben we altijd te veel collecten in de app staan.

Als op een dienst toevallig voor een zelfde doel gecollecteerd wordt als op zondag, dan staat het collectedoel er dubbel in. Bij geven staat dan bij beide doeln hetzelfde bedrag. Dat geeft onrust bij gebruikers (geef ik nou dubbel of niet?). Dat zou ik kunnen oplossen door de betreffende datum uit de lijst te halen. Daarvoor moet ik echter wel (4x vanwege 4 wijkgemeenten) door het collecterooster lopen.

Bij andere diensten hebben we ándere doelen dan op zondag, maar wordt het doel van de extra dienst al wel op zondag (en die extra dienst) getoond. Dat schept ook verwarring en bovendien ziet het eruit alsof we ‘rupsje nooitgenoeg’ zijn ( :wink: ).

Is hier iets op te verzinnen? Het zou al voor de helft opgelost zijn als collecten pas getoond worden vanaf de datum dat ingevoerd is (bijvoorbeeld 7 dagen) en niet, zoals nu, in de week van de datum.

Merk het wel.
Willem

Dit is een bug, eigenlijk mag een doel er maar een keer instaan. Gaat op de lijst.

Het idee was oorspronkelijk om diensten aan te kunnen maken, daar collectes aan te kunnen koppelen en dan ook aan te kunnen geven hoe/wanneer de collecte getoond moet worden. De huidige situatie is inderdaad niet ideaal, maar ik ben bang dat het voorlopig niet anders wordt.