[opgelost] communicatie app - database lost (?)

Dag, Dit is mijn eerste reactie hier, in hoop dat het goed gaat :wink:
Het lijkt erop dat we sinds gisteren, 3 januari, de verbinding verloren hebben tussen app en database. Via de app (Android) kannik nergens meer bij, via de site /admin/ zie ik nog wel alles. Mensen met dezelfde ervaring? Reden bekend?
groeten,\Willem

@Willem_Morgenster. Ja dat is bij mij ook zoā€¦ in de app zie ik alleen nog het startscherm en de ledenā€¦ geen agendaā€¦ geen geldā€¦ geen ā€˜ā€¦meerā€™ Hoop dat dit snel opgelost wordtā€¦
Groeten
Bert

Het lijkt erop dat chrch valt over jullie Google sheet voor de agenda. Die heb ik even verwijderd en het werkt weer. Kan het zijn dat daar een foutje in is geslopen?

@peterarends, ok, nu werkt het meeste weer. bedankt.
Behalve de agendaā€¦ die heb ik weer gekoppeld, maar er verschijnt niets op het schermā€¦

@peterarends Agenda werkt nu ook weer. Eerdere versie van onze Google sheet gekoppeld. Blijkbaar zit er een foutje in de nieuwste versie. Toch wel bijzonder, dat de app helemaal ā€˜platā€™ gaat als er een foutje in zoā€™n gekoppeld (via Verbindingen) bestand zitā€¦ dat ā€˜knaagtā€™ aan de betrouwbaarheid. Kun je daar nog iets aan doen?

@bert-chrch-app heb je dan ook duidelijk wat het verschil is met de vorige versie, waardoor de app ā€œvan slagā€ raakte?

(Wij muteren gewoon de bestaande sheet, minder kans op foutenā€¦)

@voorstad, wij muteren ook de bestaande sheet. En daar zit het punt: er zijn wat namen toegevoegd voor de oppasdienst van het 1e kwartaal '19. Daarbij stonden een paar namen niet op de goede regelā€¦ maar dat mag tot niet tot gevolg hebben dat dan de hele app van slag isā€¦
De kunt bij Google Drive de versiegeschiedenis zien; ik heb een eerdere versie opgeslagen en die gepubliceerd en gekoppeld; toen werkte het op zaterdag weer, maar op zo.mo. lag de app er bij ons weer uitā€¦
Vorige stappen op zo.mo. herhaalt en tot nu toe werkt het weerā€¦ voelt een beetje instabielā€¦

Ideaal gezien zou dat inderdaad geen invloed moeten hebben op de verdere werking van de app. Blijkbaar komt het weinig voor dat dit gebeurt (ik hoor het voor het eerst) en is het eenvoudig te herstellen, gelukkig.

chrch is niet perfect en altijd in ontwikkeling. Als je daar zenuwachtig van wordt, is het misschien niet het platform voor jullie. :slight_smile:

@peterarends Dank voor je reactie. En nee, we worden niet zenuwachtig. We zijn juist zeer positief over de appā€¦ dat hoor ik van alle gebruikersā€¦ en daarom willen we graag dat de app goed werkt en blijft werken. We beseffen dat de app niet perfect is en altijd in ontwikkeling is; dat laatste is alleen maar mooi.

1 like

Kan de vraag veranderd worden in: [Opgelost] communicatie app - database lost (?)