Foto achtergrond beter schalen

Ik heb een vraag betreffende de achtergrondfoto in de app: die hebben we recent laten wijzigen, maar hij wordt veel te groot weergegeven. Graag zou ik de foto die is geüpload voor de achtergrond, meer in zijn geheel laten zien, is dat mogelijk?

Aanvullende vraag: wat zijn de verhoudingen (of pixels) die de achtergrond foto moet hebben?

Peter weet vast de exacte antwoorden, maar ik zou terugschalen naar iets van ~ 60 x 120 pixels. Laadt de app ook sneller van :slight_smile:

Ik heb wat zitten vogelen met de pixels en kom nu uit op 375 x 775 pixels; dat levert een achtergrond op waarbij het plaatje beeldvullend te zien is, zonder dat een gedeelte van de foto niet getoond wordt…

Dank voor jullie berichten. Ik zou inderdaad een staand formaat aanhouden. Een iPhone 8 heeft volgens mij een resolutie van 1080x1920 wat een goed formaat kan zijn (op oudere telefoons ingezoomd, op betere telefoons zie je een rand). Ik zal sowieso even kijken in hoeverre ik de achtergrondfoto kan ‘uitvullen’ zodat altijd de beste uitsnede wordt gemaakt.