[opgelost] Info over gebruiker toevoegen aan url

Goedendag,
Weet iemand of het mogelijk is om info over de ingelogde gebruiker toe te voegen aan een url van, bijvoorbeeld, een iframe?

Zoiets als ‘https://demo.com?email=#email#

Dit is niet mogelijk @Jannie.

@peterarends dankjewel voor je reactie, maar met een beetje gepruts is het mij toch gelukt! :joy:
Zie linkje ‘test2’ in de gemeentegids van Hervormd Lelystad
(aangezien dit een open forum is, zet ik de sourcecode hier niet neer)
Nog niet kunnen checken op een Apple-device, maar wel op de PC en in de Android-app

@Jannie allereerst respect voor je vindingrijkheid! Met dat het niet mogelijk is, bedoelde ik eigenlijk ook dat er geen ondersteuning voor is.

Als je een item aan een kanaal toevoegt, wordt deze html gefilterd/opgeschoond. Bij de gemeentegids was dit niet het geval, vandaar dat het mogelijk was om daar js te embedden. Alleen beheerders konden dit, dus was het risico op een XSS-aanval laag. Maar, ik heb toch besloten om deze html ook te filteren, dus helaas werkt jouw manier niet meer. Excuses dat je hier voor niks moeite / tijd in hebt gestoken.

Ik heb er nog even over nagedacht en js kunnen uitvoeren binnen de app moeten we niet willen. Met kwaadwillende code (of door een foutje) is er kans op het lekken van (bijzondere) persoonsgegevens of kan de app wellicht plat worden gelegd. Ik hoop op je begrip… :slight_smile:

@Jannie om je tegemoet te komen heb ik een “merge tag” gemaakt genaamd {{unique_key}}. Als je die gebruikt in de gemeentegids, wordt deze hernoemd naar de waarde die is ingevuld bij “Unieke ledenkenmerk voor synchroniseren”.

Dat is een super oplossing! Veel veiliger en sneller dan mijn trucje en toch goed werkbaar. Hartelijk dank!

1 like

Om de communicatie in het forum compleet te maken, hier even een kopie van mijn reactie die ik per email verzond:

Duidelijk. Ik begrijp het wel, maar uiteraard vind ik het jammer van de energie die ik erin gestopt heb en van het feit dat er geen alternatief wordt geboden in de vorm van een tag. Nu krijg ik bijna spijt van het feit dat ik het heb gemeld :wink:

Punt is dat ik graag in mijn eigen applicatie wil weten om wie het gaat. Tag met gebruikers ID of, nog beter, die speciale koppelcode voor synchronisatie zou ook goed zijn.
Daarmee kan ik immers de gebruiker in ons eigen systeem ophalen en iemand anders kan er niets mee (nietszeggend nummer of code) en er is geen JavaScript nodig in de html dus voor chrch ook niet gevaarlijk

Met vriendelijke groet
Jannie