[Opgelost] Kan geen fotobestand meer kiezen

Op een Android telefoon kan bij ‘mijn gegevens’ geen fotobestand meer worden gekozen. In plaats van de knop ‘Bestand kiezen’ staan er nu drie puntjes: …

Ja, hier hetzelfde (op Android overigens). Ik heb het gemeld bij de ontwikkelaars en het staat op de buglijst.

In de webversie (api.chrch.org) werkt het nog wel, dat zou je als tijdelijke workaround kunnen aanbieden:
image

Bij mij werkt het wel. Welke versie van Android gebruiken jullie?

Ik heb op Android 9 security update Augustus (Oneplus 7) het probleem, maar zie op een Xiaomi Mi A1 met Android 9 security update juli (Android One) dat het wel werkt.

Wie weet heeft het met app rechten o.i.d. te maken, ik ga even verder puzzelen.

Zoek de verschillen:
Update 1: Bij App machtiging staat Locatie aan. Dit wijzigen heeft geen effect.
Update 2. Deinstallatie en herinstallatie heeft geen effect.
Update 3. Taal wijzigen in English heeft geen effect.
Update 4: security update naar Augustus op Mi A1 bijgewerkt, geen effect: werkt gewoon nog.
Update 5: Moto G4 met Android 8.1.0 security update februari 2019 heeft het probleem ook.
Update 6: een andere Xiaomi Mi A1 met Android 9 security update juni heeft het probleem wel.

Andere suggesties?

Ik heb het probleem op een Moto G3 met Android 6.01. Een andere gebruiker heeft dit gemeld, ik weet zo niet welke versie die heeft.

Update: mijn vrouw haar Moto G5 met Android 8.1.0 heeft dit probleem ook.

Ik ben er mee bezig… Zodra ik meer duidelijk heb zal ik jullie informeren

Als je je telefoon op landscape zet verschijnt de knop wel.

2 likes

Dank voor de tip. Het heeft dus iets met de breedte van het onderdeel te maken.
Ik heb een (tijdelijke) fix gevonden: voeg onderstaande code toe aan de vormgeving CSS in het adminscherm:

#tabpanel-t0-4 > ng-component:nth-child(3) > ion-content > div.scroll-content > ion-card > form > ion-list > ion-item:nth-child(1) > div.item-inner > div > ion-label > input[type=file] {font-size:12px;}

1 like

Voor zover ik weet is het nodig om een nieuwere versie van de app uit te leveren in de diverse stores om dit probleem te tackelen. En dat heeft helaas iets meer voeten in de aarde. Het heeft de nodige aandacht!

De fix van @Efkasoft kan goed werken, de … zouden betekenen dat het veld er niet helemaal oppast. Door het de lettergrootte aan te passen naar 12px past het dan wel.

Ik heb de regel toegevoegd aan de css. Bij wie werkt het ook?

Ah vandaar. Heb net op al mijn devices gecheckt en snapte al niet waarom het verdwenen was :+1: (heb zelf een test apk, dus kom het niet direct testen)

1 like

bij ons werkt het ook goed. bedankt @Efkasoft