[Beantwoord] Kinderen van gescheiden ouders

Hallo,
Iemand die mij kan vertellen hoe je het beste met de volgende situatie om kunt gaan?:
Ouders gescheiden. Kinderen wonen bij moeder. Moeder voert weer haar meisjesnaam. Kinderen de achternaam van vader.
Ik heb moeder G samen met haar 3 kinderen P in 1 groep gezet, met de juiste volgorde, maar in de weergave van de app is ‘alfabetisch op achternaam’ blijkbaar sterker; in ieder geval staan ze niet als gezin bij elkaar.
Hoe kan ik de moeder samen met haar 3 kinderen onder elkaar weergeven in de app?
Bert.

Ik weet niet 100% zeker of het werkt, maar je zou hen kunnen importeren en met een kolom de volgorde van het gezin aangeven. Of is dat juist wat je geprobeerd hebt?

Het zijn mensen die zich zelf via Registreren hebben gemeld in de app. Dus niet geïmporteerd. Heb je nog een andere optie?

@bert-chrch-app
Je hebt een PM

Mag ik ook weten hoe je dit kunt aanpassen? Bij mij komen ze ook onder de achternaam in de ledenlijst en niet onder de naam van de moeder. Volgorde en familienaam heb ik aangegeven.

@strijdros Weet jij het antwoord voor Corien?

Hoi Corien.

Is het je inmiddels gelukt? Zo niet, dan kun je de ledenadmin (naar een veilige plek) exporteren (via Gebruikers|exporteren in Menu links), en eens kijken wat er bij betreffende leden staat onder nr, PE-fam.nr., en Gezinsvolgorde.

Als je onder PE-fam.nr twee verschillende unieke namen zet (dus bijv. Agezin en Lgezin), met de leden van beide groepen in de juiste volgorde, en dit weer importeert zou het volgens mij gewoon moeten werken, dwz deel onder A en deel onder L.

(Je kan ook via Groep|groep toevoegen een nieuwe familie-aanmaken beginnend met de juiste letter, en dan bij de betreffende leden deze nieuwe familie selecteren. Misschien dat je dan ook het veld gezinsvolgorde moet aanpassen…kortom de 1e methode lijkt me het simpelst en meest zeker…)

Hartelijke groet, Remco

1 like

Hoi Remco,

Het is nog niet gelukt. Als ik de familie bij groep bekijk, dan staan daar de kinderen goed onder. Dat gaat dus wel goed! Ze worden dus wel goed ingedeeld bij de juiste familie. Ik laat het nu eerst zo staan. Bedankt voor het meedenken!

Groet Corien

Beste,

Bij ons in de lijst klopt het ook niet.
Kunnen jullie zorgen dat de volgorde van onderstaande table gesortereed wordt op
Achternaam Gezinsvolgorde 1 => dan alle gezinsvolgordes van hetzelfde PE_Fam nr?

Id | PE_Fam.nr | Gezinsvolgorde | Voornaam | Achternaam
|41325|1053|2| VoornaamB | NaamB
|41331|1053|1| VoornaamA | NaamA
|41661|1053|3| VoornaamC | NaamC

Dit werkt niet. Zodra ik een groep aanmaak… iemand in die groep toevoeg, dan wordt die persoon uit zijn/haar oorspronkelijke groep weg gehaald. Chrch lijkt niet toe te staan dat iemand in 2 Familiegroepen deelneemt.

Importeren klinkt gek, maar ik durf het niet. Veel te bang dat ik de hele ledenadministratie in de chrch app onderuit haal.

Dat klopt, zie ook elders op het forum.