Link naar digitaal kerkblad

Ik ben in de testfase. Ik zocht naar een plek waar ik een link naar een digitaal kerkblad zou kunnen plaatsen. Heeft iemand dat al geprobeerd? Het kan ook wel als pdf maar ik wil liever de link.

Hoi Janine, je kunt gewoon bestanden toevoegen aan een kanaal, via het pluisje. Een link kun je ook plaatsen, alleen moet deze link dan wel openbaar toegankelijk zijn. Of gebruikers moeten weer ergens op inloggen.

Wij hebben een apart kanaal voor ons kerkblad, waar we elke keer het nieuwe blad in pdf formaat toevoegen. De pdf’s verschijnenen daarna ook bij de ‘bestanden’ in de app.

Ik hoor graag of het gelukt is!

Ik heb de link inmiddels op verschillende plaatsen gezet. Bij de gemeentegids en in een kanaal. Nergens wordt het zichtbaar. Het is geen beveiligde link, ieder die hem heeft kan het zien.

Wat gebeurt er als je hem toevoegt?

Wij bieden het kerkblad als pdf in een kanaal aan. Beveiligd, dat wel.

@Janine ik ben ondertussen wel benieuwd naar de link. Zou je een PB kunnen sturen, dan kan ik het testen.

dit is de link https://portal.kerkmagazin.nl/digital/910/528/2828
hoop dat het lukt

Ja het kan ook als pdf maar een digitale link is vast mooier? Ik zal het pdf ook nog proberen om te vergelijken.

Ik heb inmiddels het pdf als bestand aan een kanaal toegevoegd. In de app zie ik de voorkant maar ik kan niet bladeren. Dat lijkt me ook niet te kloppen.

@Janine Bedankt! Ik zie dat de link naar zo’n bladerbaar “flipbook” verwijst. Dat zal in de app inderdaad niet werken.

In het overzicht van de overstap van Protestant naar CHRCH staat bij deze functionaliteit “volgt (Koppeling met Kerkmagazin en Parochiemagazin)”. Ik denk dat @peterarends hier nog op aan het broeden is.

Momenteel kun je pdf’s of andere bestanden in een kanaal plaasten, of met een link verwijzen naar een webpagina, die dan opent in je browser.

Dank voor je reactie. Ik zal de overstap gegevens nog eens goed doornemen.
Als pdf had ik hem ook geplaatst. Dan zie ik wel de voorkant maar ik kom niet verder, kan niet bladeren. Heb je daar een tip voor?

Bij het aanklikken van de pdf, opent bij mij de browser, waarna ik de pdf kan downloaden en openen met een pdf viewer. De app zelf heeft momenteel dus geen pdf viewer of zoiets dergelijks.

Welk type kanaal heb je ingesteld?

Gewoon, een gewoon kanaal…

Dankjewel, dat hielp. Ik heb de link naar het digitale blad verwijderd en het kanaal veranderd van NIeuwskanaal naar Gewoon kanaal. Nu krijg ik de gelegenheid om het pdf te downloaden en vervolgens op mijn telefoon te openen.

1 like

Wij hebben ook gevraagd om een manier om een eenvoudige link eenvoudig aan de app toe te voegen zonder een kanaal ofzo; gewoon een tekst als voor ons ons: “Petracloud” of 'office365" en dan een link onder dat hoofdmenu item zodat deze permanent op de hoofdpagina staat en niet na een week weer verdwijnt.

@jkleen Een permanente link op de homepage gaat wat mij betreft voorbij aan het doel van de homepage in de app. Daar staan alleen recente bijdragen (<1 week).

Ik ben het wel met je eens om kanalen “sticky” kanalen te kunnen maken, zodat ze altijd bovenaan in de kanalenlijst blijven staan. Net zoals je wel op fora ziet.

Dat lijkt mij ook wel mooi. Nu zie ik de hele week de link naar de uitzending van afgelopen dienst.

1 like

Je kunt zelf per kanaal kiezen of je ze op de homepage wil zien… :sunglasses:

Je bedoelt door ze niet openbaar te zetten?

Nee, door in het kanaal bovenaan op de drie puntjes … te klikken en het schuifje “toon in startscherm” uit te zetten…