Mogelijke downtime en bugs door updates

@peterarends, sinds een aantal weken is het aantal actieve gebruikers in de statistiek naar nul teruggelopen. Normaal tussen 80 en 90 per week. Ook op het Dashboard een aanzienlijke terugloop.

Dat is gek @Jaap, ga ik even induiken.

Er lijkt hier recent iets veranderd. Vroeger hoefde ik maar 2 velden handmatig te koppelen, nu 8 of 9.
Ook wordt mijn kolom getiteld lidstatus nu automatisch gekoppeld aan [Uniek lidkenmerk voor synchronisatie] en niet meer aan mijn metaveld [lidstatus]. Als ik dat niet aanpas gaat het uiteraard flink mis…

Wat zijn nu de default kolomnamen die automatisch gekoppeld worden? Is het mogelijk het template op de website hierop zonodig aan te passen?

De defaultkolommen zijn in principe niet aangepast, het hele importmechanisme is dat wel, ik ga kijken hoe ik het kan herstellen.

Update: het leek erop dat de Excelmodule die we gebruiken de veldnamen voorheen in lowercase teruggaf, maar nu niet meer. Nu ik ze door chrch naar lowercase laat zetten, worden er meer gematcht. Ik zie wel dat lidstatus en id nog niet matchen. Ik heb dit bij de oude versie van de api gecheckt en daar is dit ook niet zo. In de sheet zelf is niks gewijzigd?

Hoi Peter.

Ik kreeg je laatste update niet in de mailbox vandaar de iets verlate reactie.

Maar het werkt nu idd weer als vanouds. Twee velden moet ik nog handmatig koppelen: [id] en [niet publiek]. Dit zijn (toevallig?) ook de eerste en de laatste velden in mijn lijst.

Zou mooi zijn als je deze twee ook nog automatisch kan koppelen, maar zo is het al weer goed te doen.

Hartelijke dank voor het snelle oplossen!

Bij het downloaden van de gebruikers export krijg ik ook een 500 Error.
Is dat ook een rechten fout?

Nee dit is een andere bug die ik bij een aantal andere gemeentes niet krijg. Het heeft met jullie cluster en wijk te maken, die zijn soms numeriek en soms niet, daar struikelt een extern component over. Volgens mij is het nu tijdelijk opgelost.

Er zijn weer een aantal dingen geüpdatet vanmorgen. Mocht je rare dingen zien, laat het vooral weten.

Sinds vanmorgen zijn alle verbindingen in de Admin leeg. Zodra ik in het overzicht de verbinding open waar de agenda zich bevindt, dan zie ik een leeg scherm, zie ook bijgaande afbeelding. Hebben meer mensen dit probleem en ligt het misschien aan een update, @peterarends?

Bij ons staan de verbindingen er nog. @peterarends kan dit (en zal dit ongetwijfeld snel) checken.

1 like

Dank voor het melden @Jaap, zou nu weer moeten werken.

2 likes

Idd het werkt weer, dank je wel :grinning:

1 like

In de admin omgeving worden de items welke geplaatst zijn in de diverse kanalen weergegeven van oud naar nieuw… dit is sinds kort. Voorgeen stond het laatste item altijd bovenaan… (asc vs desc?)

Ook mis ik in de admin omgeving data bij gebruikersinformatie welke ik ooit zelf hen toegevoegd.
In de admin omgeving heb ik daarvoor onder ‘instellingen’ > ‘Overige’ > in het veld ‘extra metavelden voor gebruikers’ onderstaande ooit ingevuld:
default;rol;Rol;textarea;0;1
default;wiedoetwat;Benader mij voor;textarea;2;1

In de App werkt dit nog wel… de velden zijn nog zichtbaar… maar als ik via de admin omgeving de gebruikersgegevens wil bewerken dan zie ik die niet meer staan. Dat is wel een probleem voor mij omdat ik in het veld ‘rol’ verborgen heb gemaakt (zie bovenstaande code;0;1) zodat ik informatie kan invullen waarop mensen ‘gevonden’ kunnen worden. Zoekt men op ‘jeugdouderling’ dan krijgt men de jeugdouderlingen te zien… ongeacht wat de gebruikers zelf invullen… Nu is er data ingevuld die ik niet meer kan aanpassen. Kan de info in de admin omgeving teruggebracht worden?

Zelfde geldt bij ons. Wij hadden o.a. kringen als metadata, welke nu niet meer aangepast kunnen worden.

Dit is gefixt

Zeker, zou weer moeten werken.

1 like

Bij ons lijken een heel aantal afbeeldingen verdwenen Peter. Bijvoorbeeld in #slowchat.

Oeps, sorry. Werkt het nu weer?

Yessss, dank…!

Bij het ‘account samenvoegen’ van een nieuw lid lijkt de familienaam/groepsnaam (groepen) niet overgenomen te worden. Het lid wordt ‘groepsloos’. Het gezinsnummer (1 of 2) lijkt wel overgenomen te worden, maar na het samenvoegen is het samengevoegde account geen onderdeel meer van de familiegroep.

Heb jij een id van een gebruiker die samengevoegd en groeploos is @hans?