Mogelijke downtime en bugs door updates

Bij ons lijken een heel aantal afbeeldingen verdwenen Peter. Bijvoorbeeld in #slowchat.

Oeps, sorry. Werkt het nu weer?

Yessss, dankā€¦!

Bij het ā€˜account samenvoegenā€™ van een nieuw lid lijkt de familienaam/groepsnaam (groepen) niet overgenomen te worden. Het lid wordt ā€˜groepsloosā€™. Het gezinsnummer (1 of 2) lijkt wel overgenomen te worden, maar na het samenvoegen is het samengevoegde account geen onderdeel meer van de familiegroep.

Heb jij een id van een gebruiker die samengevoegd en groeploos is @hans?

Ik corrigeer dat uiteraard handmatigā€¦ heb 2 a 3 personen achterliggende weken handmatig weer in de groep gezet. Eenvoudig door de groep te openen, en de persoon erbij te zetten. Ik kan het je dus niet opgevenā€¦ er zijn geen leden groepsloosā€¦

I.v.m. je vraag heb ik een case voor je geprobeerd te maken;-)
Er stond nog een aanmelding '/ gast in de wacht, met een niet bevestigd e-mailadres.
Case:

  • bestaande registratie vanuit de import ledendatabaseā€¦ heeft rechten als lid, maar uiteraard geen geactiveerd account. Deze heeft/had userid 5187
  • Persoon heeft zich aangemeld maar tot nu toe nog steeds mailadres niet bevestigd. De nieuwe registratie userid 42081.

Zojuist samengevoegdā€¦ en het lid krijgt netjes een familie pastorale eenheid meeā€¦ het werkt nu dus.

Ik zal het de eerstvolgende keer melden als het zich weer voordoet.

Vermoedelijk is er momenteel een verloren verbinding naar de gebruikersdatabaseā€¦ Ledenoverzicht wordt wel geladen, maar zowel het bekijken van gegevens van leden (door erop te klikken) als het aanpassen van gebruikersgegevens van jezelf of van je familieledenā€¦ resulteert in lege veldenā€¦ er kunnen vermoedeiljk geen gegevens worden opgehaald. Zowel via de bestaande app, als via de testomgevingā€¦ maar ook in de admin omgeving kunnen gebruikersdata niet meer worden opgehaald!

update 22.00 uur: opgelostā€¦ bleek alleen bij onze kerk te zijn en niet bij testkerk. Dus verder ingedoken, bleek dat ik in de admin iets verkeerd had ingevuld bij instellingen > overige > Extra metavelden voor gebruikers :wink:
Opgelost

Net weer getestā€¦ (nieuwe aanmelding). Het probleem doet zich niet meer voor, lijkt het. Prima zo dus.