Mogelijke downtime en bugs door updates

Omdat ik aan het testen ben met de nieuwe versie van de api en daar dingen voor moet updaten en configureren op de server, kan het zijn dat de app vandaag af en toe niet goed werkt. Ik verwacht dat dit niet meer dan een paar minuten per keer verspreid over de dag zal zijn.

Update: volgens mij is het goed gegaan, alleen de webserver een paar keer opnieuw geladen.

1 like

Ook vandaag worden de nodige updates gedaan. Iets downtime is verwacht.

Update: helaas is er een uurtje downtime geweest, nu zou alles weer goed online moeten zijn

Hetzelfde als gisteren voor vandaag. Er komen wat foutjes boven water waar op dit moment aan gewerkt wordt.

@peterarends is dat ook de reden dat de agenda verkeerde datums toont? In de Google sheet staan onze erediensten op de zondag, chrch zegt dat deze op zaterdag zijn, zelfde geldt ook voor andere agenda afspraken zoals bijvoorbeeld verjaardagen

1 like

Mogelijke bug door update:
Google calendar wil niet sync’en:

Verbinding kon niet geupdate worden

De (niet gesync’te) aanpassingen betrof eind juli en eind augustus, dus het is bij ons geen urgent probleem.

1 like

Bij ons hetzelfde probleem, alle verbindingen die we hebben kunnen niet geĂŒpdate worden

1 like

Dat was me nog niet opgevallen, maar inderdaad 
 dat speelt bij ons ook.
In het overzicht is de titel onjuist (kerkdienst op zaterdag 20 juni) terwijl als je het item aantikt en de details ervan bekijkt, wél de juiste datum vermeld staat.

1 like

Dit geldt ook voor de iCal feed, die staat ook een dag te vroeg in de agenda. Ik vermoed dat er een server tijd(zone) verkeerd staat na een van de updates.

Gaat @peterarends vast snel oplossen.

2 likes

Dank voor jullie feedback, I’m on it.

Update: als het goed is, kunnen de feeds weer geupdate worden en is de datumnotatie weer correct.

1 like

Sinds de update van afgelopen dagen zie ik dat de gegevens van alle gemeenteleden zijn aangepast. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de leden van ons gezin, zie ik dat alle geboortedatums op 1 dag vroeger zijn gezet. Als voorbeeld: mijn geboortedag is 5 januari, in Chrch staat dit nu op 4 januari.

In Chrch beheer zie ik ook dat heel veel (alle?) gemeenteleden aangepast zijn.

Bij ons is alles weer goed @peterarends

Dank!

1 like

@kroes ik heb wat aanpassingen gemaakt en in de admin lijkt het allemaal weer te werken.

Is dit bij bewerken of bij weergeven? Bij mij gaat het beide goed nu, bij jou?

Bij mij werkt het weer goed zo! Bedankt voor het snelle oplossen!

Geen probleem, het is een rommelig weekje en ik probeer de overlast minimaal te houden. Dank voor het meekijken en melden!

Als gemeenteleden bij ons de app downloaden en zich willen registreren, dan krijgen ze de melding “oeps true”. Zou je hier ook nog naar kunnen kijken? Thnx!!

Zou weer moeten werken @Corien!

Vanmorgen een topic aangemaakt i.v.m. afbeeldingen die niet vertoond werden in een Prikbord kanaal. Afbeeldingen zijn terug, maar 
 topic is verdwenen (tenminste ik zie het niet meer). Maar 
 helaas kan ik nu geen nieuw item (incl. afbeelding) toevoegen. Item wordt niet geplaatst en ik ik zie het ‘processing symbool’ draaien. app hangt?

Mijn fout denk ik @Jaap, volgens mij heb ik van jouw vorige bericht per ongeluk een prive/directbericht gemaakt en ik kan het niet ongedaan maken. Kun je nog eens een prikbordbericht proberen te plaatsen? Zou weer moeten werken.

@peterarends, afbeelding wordt nu wel geplaatst, maar wordt niet ‘geresized’ zoals normaal, maar geclipt. Als ik daarna het item van het prikbord verwijder dan wordt het op Home niet verwijderd 
 en blijft de begin tekst van het verwijderde item staan.

Bij ons alles weer correct inderdaad, bedankt!