[opgelost] Niets te zien op Homepage

Gisteren gestart met de pilot. Heb een en ander ingevoerd, maar om de een of andere reden is er niets te zien op de Homepage. Niet op mijn iPad, niet op mijn Samsung en niet in de app in Chrome op mijn Mac.
HELP!!

Heb je bij “een en ander” ook via de 3 puntjes in de rechterhoek de optie “toon in startscherm” aangezet?

Waar vind ik “een en ander”

@Traject24 Rob, ik refereerde aan je opmerking “Gisteren gestart met de pilot. Heb een en ander ingevoerd,”

Op de homepagina komen alleen items die actueel zijn (maximaal 7 dagen oud). Wanneer je dus agenda items hebt van aankomende week, staan ze op je homepage. Hetzelfde geldt voor collectes. Bij de knop …meer staan je kanalen. Van elk kanaal kun je als gebruiker bepalen of je 'm op je homepage wilt zien, als er iets “actueel” is, dat wil zeggen er een bericht aan een kanaal is toegevoegd die week. Wanneer je een kanaal opent, kun je met de 3 puntjes bepalen of je ze op je homepagina wilt zien en/of of je een notificatie wil krijgen.

Ik kan op basis van je beschrijving “Gisteren gestart met de pilot. Heb een en ander ingevoerd,” niet achterhalen wat je gedaan hebt. Maar ik hoop dat bovenstaande je helpt.

Ik heb een Kanaal aangemaakt met de dagtekst. Maar die kan ik in de app nergens vinden.
In de app als ik op “meer” klik, dan zie ik ook niets. Het enige dat werkt is het onderdeel Leden.

@Traject24 Roel, ik kan niet op jullie omgeving kijken, dus ik moet het op basis van jouw informatie doen. En die is vrij sumier.

Begin gewoon even simpel. Maak een gewoon kanaal aan. Zet er een bericht in via de app, ververs je scherm en kijk of je bericht in je homepage komt.

Bij een dagtekst is dit wat gecompliceerder. Je maakt dan een kanaal aan die niet handmatig gevuld wordt, maar via een RSS feed gevuld wordt. Je moet dan niet alleen een kanaal aanmaken, je zult dit kanaal dan ook via een verbinding koppelen aan een (goede) RSS feed. Om 4.00 uur 's nacht draait er op de server een zogenaamde job, die dan de alle nieuwe berichten binnenhaalt. Die verschijnen dan daarna in het kanaal (en op je homepage, wanneer de rss feed minder dan een week oude berichten bevat). Kun je daar niet op wachten, dan kun je in de admin, bij de verbingen, op een knopje drukken om het desbetreffende kanaal te verversen. Dat zijn die twee kleine pijltjes…

Ik hoop dat het hiermee duidelijker wordt.

@Traject24 heb je de stappen op https://chrch.org/docs/introductie/aan-slag-gaan/ doorlopen? Als “Meer” niet werkt, heb je wellicht niet alle gegevens onder stap 2 aangevuld zoals bijvoorbeeld de naam van de kerk.

Hij doet het. Dank voor de ondersteuning. We hebben er zin in.

En wat was het nu? Kunnen anderen weer van leren.

Het was het laatste advies. Niet alle gegevens in stap 2 ingevuld. Hartelijk dank.