offline gebruik?

De chrch app vereist een internet verbinding. Niet alle kerken hebben wifi en niet alle gebruikers hebben een mobiel abonnement. Is er een optie om gegevens in de app te cachen, zodat de laatst opgehaalde data in de app getoond kan worden zonder internet verbinding? Desnoods met een melding erbij dat het geen actuele gegevens betreft?

Ik begrijp dat sommige functionaliteit dan niet kan werken, maar het rooster bekijken en het smoelenboek bekijken wellicht?

1 like

Goede suggestie, dank, staat op de lijst. Voor nu wegen de kosten niet op tegen de baten, maar wellicht in een later stadium.

Ik sluit me bij deze feature request aan. Zonder internet verbinding kun je (bijv. onderweg) geen adresgegevens opvragen.

Ook kun je in de kerk geen betaling doen. Ook niet wanneer je bijv. thuis vóór de kerkdienst via wifi de actuele collectes hebt opgehaald. Dat is erg jammer. Bij Givt kun je wel betalen, dit wordt offline bewaard en bij eerstvolgende connectie met internet verwerkt.

Ik begrijp dat dit een ingrijpende wijziging in de app betreft, maar het zou toch wel érg handig zijn.

Dank voor de aanvulling. Heeft één van jullie @Efkasoft en @voorstad een idee van over hoeveel mensen het gaat en hoeveel het gebruikt zou worden? Ik kan het voor mijzelf niet rechtvaardigen om hieraan te werken, maar misschien heb ik niet de juiste info.

@peterarends eerlijk gezegd heb ik er na de introductie verder weinig opmerkingen over gekregen. Ik denk dat het niet echt belangrijk gevonden wordt bij ons. Dan zijn er nog wel andere prioriteiten voor ons.

@peterarends Ik heb even gewacht met reageren tot onze evaluatievergadering. Ik kreeg ook de indruk dat dit niet breed leeft. Als ik andere signalen ontvang nadat we officieel live zijn, dan meld ik dit.

1 like

Ook bij ons heb ik de indruk dat de meeste gebruikers van de app een mobiel data abonnement hebben, gezien de giften op zondag tijdens de kerkdienst. Wifi staat dan uit i.v.m. live uitzending van de dienst.