[opgelost] Fout RSS feed - Kerkdienstgemist

De feed heeft de eerste keer soms even nodig om ‘de draad op te pakken’. Bij mij werkt hij al heel lang… en betrouwbaar. De complete url kun je in chrch.org/admin plakken in een verbinding (type kerkdiensgemist), welke gekoppeld is aan een ‘kanaal’ (type gewoon kanaal).

En ja… er moet een button in je kanaal verschijnen met datum en tijd van ‘heden’ en als je daarop klikt moet de dame je vertellen dat er geen uitzending is… Zodra die link in je kanaal staat… dan werkt het.

Ik veronderstel dat misschien in de url het getal 152066 niet correct is. Of jullie stream is ‘afgeschermd’? Ik kom er niet uit… controleer bij kerkdienstgemist even wat de url is van jullie audio kanaal… en test dat ‘getal’ even uit door de volgende url https://kerkdienstgemist.nl/streams/xxxxxx.mp3 in de adresbalk van je browser te kopieren… bij de xxxxxx moet je dan het correcte getal invoeren, die bij jullie gemeente hoort. Zodra je dit via je browser voor elkaar krijgt… dan moet je dat getal in de door mij geplaatste link gebruiken.

Mocht jullie uitzending of stream ‘besloten’ zijn, dan kun je in de url https://tenira.nl/chrch/livebutton.php?media=audio&streams=xxxxxxx&stream_key=yyyyyyyyyyyyyyy ook nog de stream_key toevoegen. Die wordt dan 1 op 1 doorgezet naar kerkdienstgemist…

En… voor de video stream werkt dit niet…
gebruiken jullie de video van kerkdienstgemist, of youtube, of beide?

Hans,

Ok! Bedankt het werkt. Ik dacht dat het geen rss feed was. Maar met de kerkdienstgemist verbinding én het juiste ‘getal’ werkte het. Nogmaals, bedankt!

Groeten, Adriaan

Hooi allemaal,

Ik zie dat hier al het een en ander aan gesprek is geweest over livestream van KerkdienstGemist. Is het inmiddels al iemand gelukt om de livestream video in de app te krijgen? En zo ja hoe?
Ik hoor het graag!

Groet,
Katinka

Alleen via de ‘gemeentegids’ een beetje vreemde route.


De kanalen ondersteunen in elk geval geen embed code.

In de kanalen kun je berichten krijgen via de verbindingen… hierbij heb je keuze voor YouTube en voor kerkdienstgemist. Live items is me niet gelukt om ‘in App’ af te spelen. Bij YouTube klikken zowel de live diensten als historische diensten door naar YouTube, dus die bekijk je dan uiteindelijk buiten de chrch App. Bij Kerkdienstgemist kun je de historische diensten ‘in-App’ (ik weet niet of ik het goed uitdruk) bekijken, maar de live uitzending niet. Dat komt omdat er voor historische uitzendingen bij kerkdienstgemist mp4 files gelinkt kunnen worden (die worden in de App afgespeeld) maar een live uitzending heeft een unieke mp4 stream welke pas bekend wordt zodra de uitzending gestart is.

Zelf linken we gewoon via een ‘link’ door naar de live uitzending, en men kijkt dus niet in de chrch App naar de dienst, maar rechtstreeks via YouTube of Kerkdienstgemist.

Bedankt voor de uitleg. Achteraf terugkijken was me inderdaad wel gelukt om in de app te krijgen.
Ik zal nog even kijken wat ik eventueel via de gemeentegids zou kunnen doen qua link naar kerkdienstgemistlive.
Bedankt!