[opgelost] opgewaardeerd bedrag komt niet bij Saldo Chrch

Bij nu minimaal 3 leden van onze gemeente is het opwaarderen van een bedrag naar Chrch niet gelukt. Ook bij mijzelf: ik maakte 100,- over maar dat bedrag werd niet zichtbaar in de app. Daarna maakte ik 10,- over (als test) en dat bedrag kwam wel aan. Op de bankrekening van onze gemeente zijn alle bedragen binnengekomen.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Iets bij Mollie? Of bij Chrch?
Komt dit vaker voor?
Bert

Dit komt helaas vaker voor @bert-chrch-app. Het is nu opgelost doordat er ieder uur een controle wordt gedaan opgestarte betalingen van de afgelopen tijd die niet helemaal afgerond zijn. Heb je het tegoed nu wel? In totaal heeft ie 3 transacties bijgewerkt volgens mij.

Bij ons is het maar heel sporadisch voorgekomen in de afgelopen bijna 2 jaar dat wij nu live zijn. In mijn ervaringen heeft het vooral te maken met een onderbroken of trage internetverbinding ten tijde van het uploaden. Maar wanneer het zich voordeed, kwam het binnen een uur altijd weer goed na die controle waar Peter aan refereert.

@peterarends Bij mij is het bedrag er bij gekomen. Bij een ander gemeentelid nog niet. Wil je info wie dat dan zijn?

Info waaronder id zou fijn zijn, dat houdt de vaart erin :slight_smile: , zie ook iDeal lukt niet

@peterarends het gaat in ieder geval om dit gemeentelid: oosteXXXxx@gmail.com
het bedrag is € 100,-
Mogelijk nog iemand, maar daar moet ik nog achteraan.

Hallo Bert,

Kan hij zijn app eens afsluiten en opnieuw starten? Voor zover ik kan zien is de betaling goed gegaan.

@Erik Hallo Erik,
Nog even voor de goede orde: deze meneer heeft afgelopen anderhalf/twee weken 3 x een bedrag overgemaakt naar de chrch app: 100,- mislukt; toen 10,- gelukt; daarna nog een keer 100,- gelukt. Het gaat dus om die eerste 100,-… die is bij hem nog niet boven water.

@bert-chrch-app Nu is ook de eerste transactie verwerkt.

@Erik. gelukt bij Oosterom.
'k Heb er nog 1.
Het gaat om joxxxxxx@hotmail.com
Hij heeft op 25-12-18 2 x 50,- opgewaardeerd, maar er is maar 1 x 50,- in de chrch app terecht gekomen.
Wil je daar ook nog even naar kijken?
Bedankt.
Bert

@bert-chrch-app Deze betaling is nu ook correct verwerkt.

@Erik Hartelijk dank!

@peterarends Vanmorgen om 5.51 uur mijn saldo opgewaardeerd. Meer bij wijze van proef, omdat ik zelf weinig gebruik maak van deze functionaliteit, maar gemeenteleden wel. Nu, ca 2,5 uur later, is het tegoed nog steeds niet in mijn chrch account (id 8378) zichtbaar. Wat gaat er mis?

Betaling is inmiddels afgerond.

Erik, Dank je. Ik zou toch graag horen of dit nu een handmatige actie (actie op verzoek) is geweest, of automatisch. Ik krijg de indruk dat er op de achtergrond sommige zaken niet ‘vanzelf’ gaan? Of was deze betaling wel gewoon uit zichzelf verwerkt en afgerond?

Heel af en toe komt de goedkeuring na een Ideal betaling niet goed binnen, vanaf vandaag wordt er elk uur automatisch gecontroleerd of er nog niet afgeronde transacties zijn bij Mollie.
Een niet goed afgeronde transactie wordt dan alsnog verwerkt.

Deze check wordt voor alle gebruikers van Chrch uitgevoerd.

Hoi Erik, Omdat ik mijn vorige deel alweer gedoneerd heb moest ik vandaag weer mijn tegoed opwaarderen. Helaas is mijn saldo na het opwaarderen wat ik om 14.35 uur heb gedaan nu (22.04 uur) nog steeds niet bijgeschreven. De automatische controle gaat blijkbaar niet helemaal vanzelf.

Hallo Hans,

Automatisch gaat vanaf nu wel vanzelf. De cron service had een reload nodig.

1 like

Hallo, vandaag melde een gebruiker dat het opwaarderen het bedrag niet in zijn profiel zichtbaar wordt. ID.7810 jaccohxxxx@hotmail.com.
Ik zie het bedrag wel in de collectes export excel tab “All transactions” staan dus vanuit Mollie lijkt alles goed gegaan te zijn.
Zou iemand hier naar kunnen kijken?
Bedankt, Gr. Arjen.

@ArjenHuiskes het tegoed is wel bijgeschreven bij de gebruiker. Wellicht de betaalflow niet helemaal afgemaakt? Diegene hoeft nu alleen zijn homescherm te vernieuwen (pull to refresh) om het tegoed te kunnen zien. In en uitloggen of even inloggen op een ander device/in browser kan ook.