[poll] chrch weigert onveilige wachtwoorden

Ik ben bang dat ik ‘‘leden’’ ga kwijtraken in de app als we naar Chrch2 gaan. Mensen hebben de app geinstalleerd met nu al een moeilijk niet standaard ww (omdat dat gevraagd werd) en straks moeten ze dan weer opnieuw inloggen. Ik ben echt bang dat sommigen gaan afhaken. Is het niet mogelijk hetzelfde wachtwoord wat al op de telefoon of tablet staat te blijven gebruiken? Verder vind ik 10 characters ook overdreven voor deze app. 8 is meer dan genoeg mijns inziens.

Ja, het is misschien wel de moeite waard om daar tijd in te investeren. Ik ga in ieder geval kijken of het mogelijk is, maar dat weet ik niet zeker. Update: ik was er al bang voor, maar het lijkt niet mogelijk.

Zoals je aan de polluitslag kunt zien, vinden meer mensen dat. :wink:

Offtopic en niet bedoeld als steek onder water, maar brengt chrch jullie gemeenschap wel genoeg waarde als ze hierom afhaken? Een nieuw wachtwoord instellen is met chrch2 in ieder geval eenvoudiger en het van te voren communiceren helpt wellicht ook.

En dan hebben we het niet eens over 2FA :innocent:

Voor zover ik me kan herinneren heb ik voor de beta app mijn wachtwoord niet aan hoeven passen. Moet ik dat doen als de definitieve versie online komt?

Nee hoor, als je een veilig wachtwoord hebt, hoef je die niet aan te passen.

Bedankt. Fijn als het zou lukken om de ‘‘cache’’ te gebruiken. Het gaat er mij niet om dat mensen het wachtwoord moeten wijzigen, maar de meesten weten hun ww niet meer, omdat ze het opgeslagen hebben in de app. Het zou dus veel meldingen kunnen voorkomen als de nieuwe app het ww overneemt van de oude. Fijn als dat zou lukken!

Daar heb je wel een punt. Maar die mensen hebben we nu iig zover gekregen dat het op hun telefoon staat, en daardoor kunnen we hen bereiken en daar zijn we blij mee in deze Coronatijd. We hebben best wel wat effort gestoken in het ‘‘nieuws kanaal’’ vanuit de kerkenraad, zodat we snel beslissingen en besluiten kunnen communiceren naar een grote groep. Dus ja, je hebt gelijk, ze zitten er misschien niet op te wachten, maar we hebben ze nu wel ‘‘aan boord’’. Bedankt in ieder geval voor jullie inspanning om het zo laagdrempelig mogelijk om te zetten!

Dag,
Ik zit een berichtje te maken voor onze kerkgangers, en kan voor de nieuwe wachtwoord richtlijnen alleen deze regel vinden:

Minimaal tien tekens, een hoofdletter, kleine letter, cijfer en speciaal teken zoals @$!%*#?&

Zijn dat vijf losse voorwaarden (én én én), of zit er ook een óf tussen ? En geldt dit alleen voor chrch2, of eigenlijk ook al voor chrch(1) ? Zelfde vraag voor HaveIBeenPowned…

Het woord ‘waaronder’ zou je erbij kunnen zetten.

Deel je de inhoud ook met ons?
https://community.chrch.org/t/samen-opstellen-infoblad-chrch2/1485

Dus inderdaad alle vijf de v%rWaard3n ?

Ja, alle voorwaarden:

en geldt ook nu al voor chrch1 als je een wachtwoord wijzigt, zie (Breaking) changes nieuwe versie (chrch2) en

.