[opgelost] Start view leden op de kaart

Als ik onze kaartweergave open in de ledenlijst, dan is die ingezoomd ergens in de Atlantische Oceaan onder de evenaar. Kan dit ingesteld worden op het adres van de kerk?

@eriksmit: natuurlijk kan dat, maar de app moet wel weten waar jullie kerk staat :wink:

In de oude admin omgeving was dat op basis van in te stellen coordinaten (FAQ: Google maps begint in de zee), in de nieuwe omgeving is dat, als ik mijn niet vergis, gewoon op basis van de contactgegevens die onder “instellingen, organisatorisch” staan.

Kun je kijken of je daar jullie volledige adres hebt ingevuld?

Hartelijk dank. De postcode die erin stond was onjuist, waarschijnlijk werkte het hierdoor niet. Ik heb de Latitude en Langitude ingevuld in de oude admin en nu gaat het goed!

1 like

Bij ons heb ik bij instellingen organisatorisch de contactgegevens ingevuld, maar de kaart start nog steeds in zee. Wat doe ik fout en/of hoe start ik de oude admin?

Weet je heel zeker dat je een goed adres en postcode hebt ingevuld? Kun je een screenshot maken?

En heb je de app even helemaal opnieuw gestart? Dus gekilled, gestopt, etc.?

Hierbij de screenschot:

Ik heb de app ververst en ook nog gestopt en opnieuw gestart.
Google-maps kent het adres wel:
https://www.google.nl/maps/place/Renswoudestraat+75,+1106+BJ+Amsterdam/@52.2974498,4.9743595,17.75z/data=!4m5!3m4!1s0x47c60c8871cfece5:0x78fb43b07b00e5c9!8m2!3d52.2975074!4d4.9759049

Bij mij staat de postcode aan elkaar, kun je proberen met 1106BJ iin plaats van 1106 BJ?

Het kan ook zijn dat de call door chrch bij Google maps (als)nog moet plaatsvinden, waardoor het over een tijdje pas wel weer goed gaat.

Komt er rechts bovenin het scherm de volgende melding na het opslaan van de instellingen?

Postcode aan elkaar heb ik ook geprobeerd, maar dat heeft geen effect. Bij opslaan verschijnt inderdaad de melding “instellingen succesvol opgeslagen”.
Overigens wordt van de individuele leden de kaart wel getoond en dan maakt het niet uit of er wel of geen spatie tussen de cijfers en letters staat.

Klopt, had ik ook getest net. Ik weet dat het adres volledig moet zijn (zie ook helptekst bij adres), en dat er dan een call naar google maps gedaan moet worden door chrch. Kennelijk is er daar iets mis. De dev’s kunnen misschien nog even op de achtergrond kijken of er iets mis is.

image

Het werkt nu. Wat ik gedaan heb is het adres helemaal leeg gemaakt (adres + postcode + plaatsnaam). Daarna opgeslagen. Vervolgens adres + postcode + plaatsnaam ingevuld en nu werkt het wel!

2 likes

Toegevoegd aan to-do list…
En weer van de To-do list afgehaald, Fixed…

1 like