[gearchiveerd] Taken aan gebruikers toekennen en aan hele families

Op dit moment kunnen via het agendabestand dat in google drive staat taken aan gebruikers worden toegekend. De gebruiker ziet op dat moment het betreffende agendaitem GROEN gemarkeerd. Als de gebruiker het item dan aanklikt dan ziet hij/zij onder dit item dus een taak terug die op zijn/haar naam staat.

Is het mogelijk deze functionaliteit uit te breiden met de mogelijkheid om ook mensen die in een ‘GROEP’ / familie zijn opgenomen, een agendaitem groen ziet staan, als de exacte familienaam voorkomt? In onze gemeente hebben we vrijwilligerstaken toegekend aan families, waarbij het niet uitmaakt welk familielid de taak uiteindelijk oppakt.

Voorbeeld:

Op dit moment zit de volgende groep met familieleden in een App (namen zijn fictief)
GROEPSNAAM: Van den Berg-Nientjes (Gijs)
met familieleden:

  • Gijs van den Berg
  • Trijntje van den Berg-Nientjes
  • Mieke van den Berg

De gedachte is dat we de naam van de groep handmatig aanpassen naar: Fam. G. van den Berg en dan in de agenda de naam van deze familie vermelden bij een specifieke taak. Het zou dan fijn zijn als zowel Gijs, als Trijntje, als Mieke het betreffende agendaitem in groen zien staan. Natuurlijk moet een beheerder er dan voor zorgen dat unieke familienamen blijven bestaan en dat de naam van de groep overeenkomt met de naam in het agendaoverzicht, maar zo werkt het nu ook al.

Hans, ik begrijp wat je wilt, maar eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk een beetje voorbij gaan aan het doel van de app. Je zou dit ook organisatorisch kunnen oplossen door bijvoorbeeld 1 persoon van de familie te vragen eindverantwoordelijk te zijn voor de taak en zelf de andere familieleden te verwittigen). Een andere organisatorische oplossing zou kunnen zijn door de taak, ik noem maar wat, koffieschenken op te splitsen in koffieschenken 1, koffieschenken 2, en koffieschenken 3 en vervolgens alledrie de personen in te roosteren. In een excelsheet kun je dit ook weer automatiseren zodat je niet iedere keer alledrie de namen in hoeft te vullen.

Kortom, ik vind het persoonlijk meer iets om organisatorisch op te lossen, dan om de app erop aan te passen. Gelukkig ga ik er niet over, en mag Peter een ei hierover leggen.

Alles is mogelijk zeg ik vaak. Maar het is niet waarschijnlijk dat het gaat gebeuren. Ik zou het ook organisatorisch anders regelen.

Hoi Voorstad en PeterArends, als we inderdaad de enige zijn met deze wens, dan gaan we het zelf anders proberen te doen. Dank voor jullie reactie.