[opgelost] Time-out tijdens ledenimport

Tijdens de import van de leden heb ik regelmatig last van een Gateway time-out 504.
Ik moet voor onze gemeente (1020) 2 tot 3x de import herhalen om alles te kunnen importeren.

Niet fataal, wel lastig…

Hallo,

Hoeveel regels heeft dit bestand?

Mvg,

Erik Pruim

Het aantal regels is net boven de 1000

Ik denk dit komt door de hoeveelheid data die verwerkt moet worden.

@peterarends ToDo => max_execution_time in postImport (UsersController) vergroten?

@peterarends wat is hier de voortgang van?

Dit probleem is (meen ik verleden jaar) opgelost. Sinds enkele maanden weer terug. Ik moest de laatste 2 imports weer in twee stukken knippen, nadat ik ontdekte dat slechts een deel van de import was verwerkt.

(Zonder dat dit verder gemeld werd, dus in eerste instantie leek het goed. Alleen op het dashboard zie je tot hoever in het alfabet de lijst is verwerkt.)

Vandaag was zelfs 2 slagen niet genoeg. Het bestand moest nogmaals geknipt worden om het derde deel te kunnen inlezen.

In het debugscherm zie je een 502 error.

Kun je nog eens een groot bestand proberen, dan zal ik deze ook proberen voordat deze opgeschoond wordt. Ik kan het nu niet testen.

Gaat dit alleen fout bij de tweede stap (het echte importeren) of al daarvoor waar je de velden koppelt?

Gaat fout in 2e stap (het echte importeren). Heb zojuist het laatste bestand weer geïmporteerd (is nog bezig).

Dank je. Ik vermoed dat er live een functie aangeroepen wordt die eigenlijk in een wachtrij zou moeten komen. Ga ik oplossen, even geduld alleen.

Dit zou nu een stuk sneller zonder time-outs moeten gaan. En heeft tot gevolg dat eventueel gewijzigde/nieuwe adressen pas later geüpdatet worden op de kaart (reken tien seconden per adres).

@peterarends Zojuist geprobeerd. Werkt weer perfect, en snel! Bedankt.