[opgelost] Toetsenbord gaat niet naar beneden

Heb even op het forum gezocht naar meer mensen met dit probleem, maar ze niet kunnen vinden. Verwijs me dus gerust door als het topic er al wel is.

Het probleem:
Wanneer ik in de app in de ledenlijst wil zoeken op een veelgebruikte achternaam, neem als voorbeeld Bos, verschijnt de lijst met mensen die Bos heten. Mijn toetsenbord (iphone xs max) blijft dan omhoog staan, nog van het typen in de zoekbalk. De lijst met mensen die Bos heten is echter zo lang dat sommige Bossen onder mijn toetsenbord verdwijnen. Met scrollen kom ik niet bij ze en kan ze dan dus niet aanklikken. Nu is dat niet erg als er de mogelijkheid zou zijn om je toetsenbord weer in te klappen, maar die is er niet.
Ik moet de app afsluiten en weer opnieuw openen om mijn toetsenbord te zien verdwijnen. (daarna zijn vanzelfsprekend ook de resultaten van mijn zoekopdracht weg).

Ook bij de kanalen is het te zien, toetsenbord kan niet naar beneden wanneer eenmaal veld om te typen aangeklikt is en er is geen terugknop om uit dit kanaal te gaan dus nu zit ik eigenlijk ‘vast’.

Is hier een oplossing voor? Heb meerdere mensen hiernaar gevraagd binnen onze gemeente en ze ervaren hetzelfde probleem (op wisselende telefoons).

Hoi Hanneke, voor de iPhone kan ik niet spreken, maar op mijn Android heb ik de mogelijkheid om te scrollen wanneer mijn toetsenbord in beeld is en heb ik de mogelijkheid (Android back button) mijn toetsenbord te verbergen. Er zullen vast ander iPhone gebruikers reageren…

P.s. waar zijn die twee pijltjes rechtsonder in je screenshot voor?

Bedankt voor je reactie! Ik kan ook scrollen wanneer mijn toetsenbord in beeld is, maar niet helemaal naar onderen helaas. En die back button missen we inderdaad bij ios :wink:

Heb nu ontdekt dat wanneer je in een kanaal ‘vast’ zit met je toetsenbord je wel naar rechts kunt swipen (zoals je in de browser op een iphone naar links en rechts kunt swipen voor vorige en volgende pagina). Dan kom je in het ‘meer’ overzicht. Maar wanneer je in de ledenlijst bent kom je niet meer van je toetsenbord af, daar werkt het swipen helaas niet.

ps. Welke pijltjes zie je? Die om de screenshot te vergroten?
IMG_2734

Hallo Hanneke, Bij de kanalen kun je het toetsenbord laten verdwijnen door op het ‘lege’ gebiedje te tikken, net onder het laatste bericht. In de ledenlijst tik je op een willekeurige naam en kunt via Terug weer naar de ledenlijst (zonder toetsenbord).

De betere oplossing bij de ledenlijst: duim en wijsvinger onder elkaar op ledenlijst gebied plaatsen en naar boven/beneden pinchen.

Erg bedankt Jaap! Twee dingen die ik zelf nog niet geprobeerd had, en het werkt! Vooral de pinch is erg fijn, nu kan ik contacten in de zoekresultaten van onder m’n toetsenbord aanklikken.

Graag gedaan :grinning: of … je telefoon kantelen van portrait naar landscape en weer terug.