[beantwoord] URL in Google Docs spreadsheet

Ik heb een Google Docs spreadsheet nu geladen in de agenda. Nu wil ik een kolom toevoegen met een link naar de liturgie van die dienst. Het lukt mij niet om een URL te tonen in de agenda. Iemand hier ervaring mee?

Eddy, ik heb even wat zitten testen bij ons en het is inderdaad zo te zien niet mogelijk om een link in een Agenda item te zetten, ook niet wanneer je 'm encoded aanbiedt (https%3A%2F%2Fnijmegen.ngk.nl).

Ik denk dat ik snap wat je wilt. De manier waarop het nu gebeurd is dat een orde van dienst als pdf (of ander document formaat) los geupload wordt in een kanaal. De orde is vervolgens te vinden voor de gebruikers van de app.

Bij de NK (Utrecht) bieden we die pdf in een kanaal aan dat open is voor iedereen. Alle bezoekers (of kijkers via de streaming) kunnen op die manier de liturgie bekijken.

Goede suggestie, gaat op de lijst!

Hallo @Eddy, ben hier een poosje geleden ook mee bezig geweest en het is me uiteindelijk gelukt, na een tip van @peterarends . Heb de volgende string in de excel cel geplaatst: Voor alle zielen
In ons geval werd een api geopend naar onze website voor een artikel over ‘Voor alle zielen’, maar zo moet je ook een bestand kunnen downloaden, dacht ik.

Zie nu dat alleen de link overblijft in mijn antwoord, maar het moet dus zijn:
kleinerdantekenA href="link/"groterdanteken Voor alle zielen kleinerdan/Agroterdan

1 like

Even als plaatje geupload… misschien iets duidelijker :wink:

Knipsel

Idd, iets meer werk maar alsnog … heb een extra kolom gemaakt met ‘lees meer’ en daarin komt de url. url%20in%20agenda

Ter aanvulling;
Wij koppelen in de agenda e-mailadressen; doormiddel van een mailto-link onder de naam van de ambtsdrager kunnen bijvoorbeeld mededelingen meteen worden verstuurd. Tekst wordt iets andere kleur/grootte maar dat neem ik nu voor lief. Mogelijk heeft iemand daar nog een oplossing voor?

Daarvoor de volgende link:
image

Resultaat:
image

Je kan een class toevoegen aan de link, vervolgens kan je in de admin omgeving de CSS aanpassen.

vb:

<a class="mail-overzicht" href="mailto:ambstdrager@test.nl">Erwin</a>

CSS

.mail-overzicht{
   font-size:1em;
   font-weight:normal;
   color:blue;
}
1 like