Vraag voor notificaties blijft gesteld worden bij openen kanalen

Mijn begrip is dat de melding ‘Notificaties?’ eenmalig per gebruiker/account komt, waarna gereageerd kan worden met ja of nee. Daarna moet de gebruiker handmatig deze instelling wijzigen via de ‘drie puntjes’ rechtsboven, indien gewenst.
Echter … bij mij komt altijd na uitschakelen telefoon 's avonds en inschakelen 's morgens daarna deze meldingen opnieuw voor alle kanalen.
Soms verschijnt de melding ook opnieuw na uitloggen en weer inloggen, dit gebeurt regelmatig in test/pilot fase (wisselen van leden/gebruikers om zaken uit te kunnen testen).

Tijdens het tel. spreekuur dit onderwerp besproken met @peterarends
Het probleem blijft bestaan (zie bericht 14 dgn geleden), daarna besloten om van alle kanalen de notificaties op ‘ja’ te zetten. Echter nu verschijnen er geen notificaties, als er nieuwe berichten in de kanalen komen. Hoe ziet een notificatie er trouwens uit?

@peterarends, vraag wel veel, sorry …, en deze?

Ja dat kan ik, maar ik vraag om je geduld en begrip… :slight_smile:

Door een bug kwam op iOS niet altijd de notificatie door. Dat zou nu opgelost moeten zijn. Kun je mij meer informatie geven over het blijven vragen van de notificatievoorkeuren nadat je telefoon uit is geweest? Type telefoon en versie os? Zijn er anderen die hier last van hebben?

Fijn dat het mogelijk opgelost is … zag al iets van jouw hand voorbijkomen op mijn telefoon, iPhone 6, ios 12. Heb zelf ook een testje gedaan (op mijn iPad een berichtje vanuit beheer in een kanaal geplaatst) zag toen 3 notificaties op mijn iPhone scherm.
Het blijven vragen van notificatievoorkeuren ga ik nu volgen, zodra ik meer weet zal ik het hier posten. Tot zover vast mijn dank.

1 like

@peterarends, het herhaald vragen van notificatievoorkeuren blijft aanwezig. Dit gebeurt zowel bij uitzetten en weer opstarten van telefoon als bij het sluiten (dus niet verwijderen) en weer opstarten van de app, ik gebruik een iPhone 6 met iOS12. Het opnieuw vragen van de notificatievoorkeuren gebeurt alleen voor die kanalen waarvan de instelling voor ontvangen van notificaties op uit staat. Hopelijk kun je hier iets mee.

Het lukt mij niet te reproduceren. Ik heb nu getest op een iPhone 6 met iOS11 en een iPhone 8 met iOS12. Dus niet precies hetzelfde, maar het lijkt dus geen bug die overal/altijd voorkomt. Mochten er anderen zijn die dit ook zo hebben, laat het hier even weten.

@peterarends, het is denk ik een lastig en ook niet eenduidig voorkomend probleem. Heb deze week een aantal dagen het probleem niet gehad, maar sinds gisteren weer aanwezig. Zal in mijn testomgeving ook navragen. En i.d.d. hebben anderen in de community hier ook last van bij een iPhone?