[gearchiveerd] Wereldwinkel - webshop

We hebben een wereldwinkel. Is het mogelijk om een soort webshop erin te bouwen? Met producten en dat je dan kan betalen met collectetegoed? Is dan een soort derde collectedoel. Met emailnotificsties. Een uitgeklede versie kan zijn een apart onderdeel waarbij je alleen geld overmaakt naar de wereldwinkel.

:grin: Zodat we behalve geen BTW ook de aankopen kunnen aftrekken van de belasting?

On topic: dit gaat wel erg ver buiten de beoogde chrch app functionaliteit. Ik zou zeggen, ontwerp een webshop en link ernaar in een kanaal.

Een webshop gaat te ver hiervoor. Het zijn kleine bedragen voor Tony-repen en ander van dat soort spul. Het aftrekken, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat is dan eigen verantwoordelijkheid. In de export kun je het in elk geval duidelijk scheiden.

Er hier iets voor bijbouwen gaat denk ik niet gebeuren. Wat je wel zou kunnen doen is een ‘tijdloos’ doel erbij maken voor de Wereldwinkel die je te zien krijgt als je de toggle van ‘Toon alles’ aanklikt. Je kunt een medewerker dan laten zien dat je aan dat doel een bepaald bedrag geeft en daar zou je dan beloond voor kunnen worden. Maar de focus blijft het anoniem doneren, dus een shop erin past niet helemaal in de visie voor de app.

Je kunt met bijvoorbeeld Gravity Forms een heel eenvoudige kooppagina maken en die je koppelt aan je huidige iDeal-account. Dan hoef je geen WooCommerce te gaan installeren en inrichten, maar kun je wel wat je wilt. Al hou je dan wel het nadeel van de transactiekosten.

Prima. Logisch ook wel.