[opgelost] Wijzigen achtergrond foto

Bij het uploaden van een nieuwe achtergrond foto krijg je de melding succesvol opgeslagen, maar de foto wordt niet gewijzigd.

Al helemaal uit de app gelogd en weer opnieuw ingelogd?

Je bedoelt uit de admin? Dat heb ik gedaan ja. Het werkt ook niet als ik onder een andere naam inlog.

Ik dacht dat je bedoelde dat de nieuwe achtergrondfoto, nadat je 'm in de admin had aangepast, niet in de app verscheen. Dat heb ik mis?

@eriksmit werkt het ook niet als je via een Incognito venster inlogt op Chrome?

Incognito werkt inderdaad, bedankt voor de tip!

Het lag dus aan caching in de chrome browser…?

Dit probleem hebben wij ook. Pas bij opnieuw installeren van de app is de nieuwe afbeelding zichtbaar. Op zich geen ramp, alleen zijn wij nog aan het experimenteren welke achtergrond foto goed werkt voor ons. Kan de app bijvoorbeeld de oude afbeelding uit het cache geheugen wissen als er een nieuwe is geupload?

Op dit moment is het niet te wijzigen, daar is een app-update voor nodig. In de toekomst zouden wij misschien iets kunnen maken dat een achtergrondfoto een nieuwe bestandsnaam krijgt of dat er een parameter in de url wordt meegegeven. Ik zou nu al wel headers mee kunnen geven zodat de achtergrond helemaal niet meer gecached wordt, maar is niet handig qua optimalisatie in het algemeen.

Maar ik zou je aan willen raden om het gewoon in de browser te testen en in de browser te experimenteren, ook de app kant. Dan ben je veel flexibeler qua cache en local storage, die je kunt legen. Ook een dubbelcheck in een Incognito-venster kan dan tijd besparen.

prima natuurlijk om in de browser te testen. Maar onze 7 test gebruikers (jaja, we zijn langzaam aan het starten met de app) moeten dan wel een re-install doen. Ook als in de toekomst de achtergrond nog eens gewijzigd word krijg je dat de halve gemeente een andere achtergrond heeft dan de andere helft. Maar ik snap wel dat het niet je prioriteit heeft.

Is er overigens al iets bekend over de nieuwe update die aangekondigd werd? Ik las berichten over een vernieuwde admin omgeving?