Aanmelden voor kerkdienst

Hi,

Omdat we straks wellicht weer met 100 man een kerkdienst mogen bijwonen, zijn wij aan het kijken hoe we dit kunnen inregelen. Zou het mogelijk zijn om hiervoor in de Chrch app iets te bouwen? Dat mensen zich kunnen aanmelden voor een dienst? En dat ze dan bijvoorbeeld maar 1x per zo veel weken deze mogelijkheid hebben zodat er voor iedereen een mogelijkheid is om eens per zoveel weken een dienst in de kerk bij te wonen?

Groet,
Ewoud

@Ewoud interessant idee. We zijn nu druk bezig met het herzien van de app en focussen ons daarop, voordat we nieuwe features toevoegen aan de app zelf.

Mochten veel kerken met dit vraagstuk zitten en we hier samen tot iets kunnen komen dat het probleem op een relatief eenvoudige manier oplost voor (bijna) alle kerken, sta ik ervoor open om te kijken of we een tijdelijke online tool kunnen maken waarmee je inlogt met je chrch-gegevens en je zo aanmelden kan.

Bij ons in de gemeente werd ook gezegd ā€œdaar komt tegen 1 juli vast wel een app voorā€. Maar mooiste zou zijn dat het in een bestaande app (chrch app!) zou passen.
In onze gemeente denken we eraan om per sectie/wijk uit te nodigen, maar dan wel te weten hoeveel mensen er daadwerkelijk willen komen, zodat we bij meer ruimte ook meer mensen kunnen uitnodigen.

Voor ons zou dit ook een hele welkome feature zijn ivm aanmelding voor diensten! Wellicht de generieke mogelijkheid om een formulier in te kunnen voegen in de app? Wij zoeken ook de mogelijkheid voor mensen om via de chrch-app een hulpvraag of gebedspunt in te dienen.

Goedenavond. Voor ons in Hilversum zou de feature heel erg welkom zijn om vanaf 1 juli mensen te kunnen uitnodigen + inschrijven.

Idee is een inschrijving + registratie tool ==> inschrijven open voor een selectie van de leden bijv op alfabetische volgorde. Leden met achternaam beginletter A - K kunnen zich 2 dagen lang inschrijven voor dienst 1. Daarna kan de rest van de leden (L - Z) zich inschrijven als er nog plaats is gegeven het max. # personen dat toegelaten wordt.

Erg benieuwd of dat kan!

Groet

Goedenavond,
Voor ons zou het wel handig zijn om te weten of CHRCH met een soortgelijke optie bezig is (wij gaan pas per 1 juli ā€˜opschalenā€™), of niet.
Zo niet, dan moeten we naar andere opties kijken. (Wie heeft er al ervaring met registratie systemen, hoe dan?)
groet,

@Erik, @voorstad wat denken jullie?

Het zou heel sympathiek zijn als we ermee zouden kunnen helpen en ik snap dat er kerken zijn die deze behoefte hebben, maar ik vraag me af of het bij chrch past. Ik ben ook bang dat iedere kerk zo zijn eigen parameters wil doorvoeren bij de toewijzing van wie er naar een dienst mag komen, en dat daar een hoop werk uit voorkomt.
Ik verwacht dat de aanmeldingen voor een dienst ook een ā€œtijdelijkā€ iets zal zijn en dat we uiteindelijk naar een andere manier van kerken gaan. Voorlopig zou er bijvoorbeeld ook hier naar gekeken kunnen worden:

https://www.isimedia.nl/eenvoudig-kerkdiensten-reserveren-online-met-deze-reseveringssystemen-kan-dat-gratis-of-goedkoop

Kan me wel voorstellen dat een SAML/SSO met zulke systemen en chrch erg fijn zijn. Inloggen op eigen website met CHRCH account (SSO)?

Een idee wat ik laatst hoorde, en mogelijk een toevoeging op de chrch-app in dit verband. We zouden het breder kunnen trekken dan alleen de kerkdiensten in Corona-tijd. Mogelijk een aanmeld systeem voor activiteiten in het algemeen? Kan dan voor van alles gebruikt worden, waaronder kerkdiensten, maar ook barbecueā€™s en gemeentedagenā€¦
Ik kan me voorstellen dat het veel werk is. Kijk maar. Vooralsnog ga ik de gegeven links even bekijken.

1 like

Hoe staat het hiermee? Bij ons in de kerk zouden we het erg fijn vinden om vanuit Chrch te kunnen reserveren. Is dit al gelukt of moeten we uitwijken naar een andere app?

Helaas uitwijken @Corien.