Afbeelding mist naast items in lijst uit RSS-feed

Wij voeden de chrch-app met eigen RSS-feeds. Dat gaat op zich goed, maar de afbeelding naast de items in de lijst is dan altijd leeg. Ik heb al meerdere manieren geprobeerd, maar helaas…
Heeft iemand een voorbeeld syntax voor me dit wel werkt?
image

Welk type kanaal is het? Nieuwsbericht, of Prikbord?
En heb je misschien een url van je rss…
Overigens bestaat de kans dat het niet lukt, maar meekijken kan altijd, wat mij betreft.

En nog een vraag: Wordt het kanaal alleen voor de feed gebruikt en/of door administrators, of moeten ook leden berichten kunnen plaatsen in dit kanaal? (gaat even niet over ‘reageren’, maar of ze ook een bericht moeten kunnen plaatsen)

Het is een nieuwskanaal, wordt alleen door vanuit de website gevuld, geen manuele input.

Bijgevoegd de feed als pdf
chrchrss1.php.pdf (45,4 KB)

Recent had ik de tag voor de afbeelding er weer uitgehaald omdat ik het niet werkend kreeg.

Dat zag er laatst zo uit: tussen de description en pubdate tag:

Hoi, doordat je de rss hebt aangepast zonder plaatje, is het voor mij lastig testen. Ik ga dat denk ik ook niet doen, aangezien ik uit je reactie begrijp dat je in staat bent om het format van de rss feed zelfstandig aan te passen. Dan moet je er nu hopelijk uit komen.

Ik heb een test gedaan, waarvan hieronder de afbeelding. Onder de afbeelding geef ik een toelichting:

Ik heb deze rss feed van internet geplukt: <![CDATA[Protestantse Kerk Nederland | Nieuws]]>

Deze bevat een plaatje, precies op de manier zoals jij het ook beschreef. Ik kan het natuurlijk niet testen, maar misschien dat chrch niet overweg kan met een .gif afbeelding. Waar het om gaat is dat er blijkbaar een werkend format ingericht kan worden, welke zelfs bij een eerste poging al resultaat geeft.

Wat heb ik gedaan:

  • een kanaal gemaakt, type: nieuwskanaal
  • een verbinding gemaakt, type verbinding ‘reguliere rss feed’ met url https :// protestantsekerk.nl / nieuws/?rss (spaties even weghalen natuurlijk) en een koppeling naar het nieuwe nieuwskanaal.

voorbeeld-rss.pdf (3,8 MB)

De afbeelding wordt overigens alleen in het nieuwsoverzicht weergegeven. Bij doorklikken om het bericht te lezen zie je alleen de tekst, zonder afbeelding.

1 like

Hans, dank voor je uitzoekwerk. Erg gewaardeerd. Ik kan inderdaad zelf de tas aanpassen, ik ga er mee aan de slag en laat je weten als het gelukt. Groet Ronald

Hierbij nog even een update. Blijkbaar werkt de rss hier niet met de enclosure tag voor de afbeeldingen. Deze worden gehaald uit de link tag. Ik kwam daar uiteindelijk wel achter door wat met het voorbeeld van Hans te spelen. Dat heb ik aangepast en nu zijn de afbeeldingen wel zichtbaar. Dus probleem is zo opgelost.

1 like