Afbeeldingen plaatsen

We zoeken een eenvoudige oplossing om foto’s te kunnen delen. De app is echter beperkt als het gaat om foto’s, in een prikbord kanaal worden foto’s gecomprimeerd en je kunt er niet op klikken om de foto (als die niet duidelijk te zien is) te vergrootten. Het algemene kanaal kan dat wel, maar daar kun je weer geen tekst bij kiezen. Zijn er mensen met tips hoe je foto’s door gebruikers/leden kunt laten uploaden voor een kerstgroet, etc?

2 likes

Het is geen optie om het in twee keer te doen? Je typt een stukje en stuurt direct daarna een foto, in een algemeen kanaal?

Hoi Peter, Dat is zoals het heet ‘onhandig’. Om de App voor leden gebruiksvriendelijke te maken mis ik de ‘pop-up’ functie om foto’s in hogere kwaliteit te kunnen bekijken enorm. In een algemeen kanaal wordt de foto wel ‘aanklikbaar’ en moet je hem inderdaad apart uploaden en je tekst eronder zetten… maar de foto’s wordt alsnog enorm gecomprimeerd. Omdat we het de mensen zelf willen laten plaatsen is een ‘prikbordlayout’ veel gebruiksvriendelijker dan die van het algemene kanaal.

Klopt, het is geen perfecte oplossing.

Maar voor de volgende versie zou het helpen :

  • als foto’s standaard al iets groter zouden worden weergegeven (nu beperkt tot 400px breedte denk ik)
  • foto’s groter worden weergegeven als je erop klikt in iets als een modal (ziebijvoorbeeld https://buefy.org/documentation/modal)

Mis ik dan nog iets?

Nu 400x300px (of 400x400, dat zou kunnen). Als dat wordt opgewaardeerd naar 1280x960 of 1280x1280, of 'tenminste 1080) denk ik dat dat een aanzienlijke vooruitgang zal zijn. En ja, het vergroten van de foto na het ‘aanklikken’ zou in combinatie met voorgaande een mooie oplossing zijn.

Even nadenken… mis je dan nog iets… uiteraard… de html code, maar die had je vast al op je lijstje staan :wink:

En nog een nabrander… (sorry). Kan voorkomen worden dat mensen bestandsformaten in een prikbord kunnen uploaden welke niet ondersteund worden? Nu probeert men met regelmaat een pdf te uploaden… welke dan vervolgens niet zichtbaar wordt, maar daar komt men pas achter na het versturen. Het zou fijn zijn (dat is vast te veel gevraagd) als er een kanaal komt waar zowel pdf bestanden als foto’s in een prikbord uitstraling (1 bericht met foto en tekst of pdf en tekst) allebei mogelijk zijn.

1 like

Ik kan zeker instemmen met de ‘nabrander’ :smile:

1 like

Lijkt me allemaal goed te doen, dank voor het melden.

Volgens mij moet dit ook lukken.

Hier was ik niet van op de hoogte (staat dit al ergens in de community?). Als er nog meer dingen zijn, maak er gerust nieuwe topics voor aan. Ik ben ze nu allemaal aan het nalopen om te kijken of ik ze mee kan nemen. Vooral features die veel toevoegen maar relatief weinig moeite kosten, wil ik meenemen.

1 like


Wordt dit nu ook opgelost? Ik wist niet eens van dit probleem, maar ben zelf dan ook een stugge Android gebruiker :wink:

Ik heb een prikbord kanaal aangemaakt en wil graag een aantal foto’s delen van de gemeentedag. In mijn galerij klik ik dan meerdere foto’s aan, maar krijg maar 1 te zien. Hoe kan ik meerdere foto’s uploaden en delen? Hoor het graag!