[afgerond] ICal/Google calendar integratie

Dank @voorstad. Ik ben een beetje huiverig voor het mixen van evenementen en kanalen. Wat jij omschrijft, kan dat niet beter met een uitbreiding van de agenda?

  • De weergave van extra evenementen in een bepaalde week (dus niet alleen vandaag). Iets wat op de backlog staat is om een overzicht van aanstaande zondag te laten zien. Dat zou uitgebreid kunnen worden.

  • Notificaties kunnen instellen per agendasoort en evenement. Even los of dit uit een iCal of Google Sheet komt.

Ook met het oog op de uitbreidingen waar evenementen gekoppeld gaan worden aan groepen, taken, personen, etc. Nu zijn evenementen nog plat, maar daar komt meer structuur in. Als er dan een evenement zou zijn waar jouw groep (CIE :slight_smile: ) verantwoordelijk voor is, kun je daarvoor instellen dat je een notificatie wil.

@peterarends: dat zou ook een optie zijn.

Maar kunnen de “extra” evenementen dan via een ICAL binnenkomen, en de huidige agenda via .CSV ?

Mijn idee met de “kanalen” was inderdaad dat je dan kunt opsplisten en kiezen waar je een notificatie voor wilt krijgen.

De eerste versie van chrch met ics-ondersteuning staat live. Laat maar weten of het zo goed werkt. Even los van de notificaties.

@peterarends: werkt als een speer Peter… :ok_hand:

** update uurtje later **
De lange omschrijving (DESCRIPTION) die wel in de .ICS zit wordt niet getoond in de app.

Toegevoegd @voorstad. Als je 'm bij ieder evenement had toegevoegd, was het opgevallen. :wink:

1 like

Top, de omschrijving werkt nu ook perfect, zelfs inclusief url !

Bedankt Peter!

1 like

werkt idd zeer goed een besloten en open agenda ical feed staan nu in 1 gezamenlijke agenda; absoluut een topper!

1 like

De iCAL-feed heb ik gevonden. Ik heb ook vanuit Google Calendar een export kunnen maken en dan vind ik (in een zip-file) een bestand met de extensie .ics.
Het bestand staat uiteraard nog op mijn lokale schijf. Waar moet ik dat document uploaden om de URL op te geven?

Als er wijzigingen zijn in de voorgangers, worden die nu in Google Agenda aangebracht en gaat dit automatisch naar de website, maar dat is (nog) niet mogelijk voor de app?

Ook worden deze agenda-items gebruikt om de liturgie weer te geven bij beschrijving.

Het zou mooi zijn als de voorganger en de liturgie in de app 1:1 zichtbaar zijn zodra ze zijn ingevoerd.

@guido Een ical feed is een link die we online ophalen, net als een rss feed. In google agenda moet je een “deelbare link ophalen” en die in de URL plakken in de admin bij verbindingen. Je agenda moet wel openbaar zijn natuurlijk. Verversen gaat elke nacht automatisch en kan ook handmatig uiteraard.

Dankjewel @voorstad, dat is me gelukt. Om deze daadwerkelijk in de app zichtbaar te krijgen, maak ik hiervoor wellicht een kanaal aan. Ik kan hierover geen documentatie vinden. Kun je mij op weg helpen?

@guido De ical feed kan alleen integreren met de agenda. Er is momenteel geen optie om een los agenda kanaal aan te maken.

Ik heb bij Verbindingen 3 items staan:

  • Kerkomroep (laat ik hier even buiten beschouwing; die is in orde)
  • Agenda (kopie van het idee van @voorstad dat we hebben aangepast aan onze situatie)
  • Kerkdiensten - met een link naar de iCal van onze Google-calendar

De twee laatstgenoemden zijn wellicht samen te voegen, maar het is me niet duidelijk waar ik de ICAL van de kerkdiensten moet plaatsen in de agenda.
Ik had de voorgangers in de kerkdiensten eerst netjes overgenomen in de agenda, maar dat is natuurlijk dubbelop.

Guido, wanneer je de Google sheet gebruikt, staan daar de kerkdiensten al in. Een tweede ICal met kerkdiensten is dan inderdaad dubbelop.

Sorry voor de verwarring.
De iCal wordt al gebruikt op de website en wil ik dus graag ook gebruiken in de app. Dan verwijder ik de gegevens van de voorgangers weer uit de Google sheet.
Daarom mijn vraag hoe ik de gegevens van de iCal in de Google sheet zet.

Vriendelijke groet,
Guido

Ik denk dat wanneer je de diensten uit de Google sheet verwijdert, je ook alle roosters kwijt bent. Dan is er geen link meer… Dus: gewoon de iCal verwijderen.

Ik verwijder dan toch alleen de kolom “Voorganger”? Deze gegevens heb ik (bij het maken van de sheet) overgenomen uit de Google Calendar. Als er wijzigingen zijn in de voorgangers moet dat nu op twee plaatsen worden gewijzigd (in Google Calendar voor de website en in de spreadsheet voor de app).
Tevens wordt in Google Calendar (bij de beschrijving) de liturgie vermeld. Die zie ik ook graag terug in de app.

Vriendelijke groet,
Guido

Zolang er maar een label blijft @Guido. Je zult in het rooster dan een andere label moeten verzinnen. In het voorbeeldrooster van ons is de naam van de voorganger namelijk ook het label in de agenda. Maar met een ander label zal het wel werken.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit!

Je kunt meerdere sheets en iCal agenda’s verbinden. Alleen mag een event maar in één van deze bronnen voorkomen, want ze zullen niet worden gecombineerd.

De feature om gestructureerd mensen aan taken te koppelen en deze dan voor de betreffende personen bij een event zichtbaar te maken in de app (in groen) werkt volgens mij alleen maar als je gebruik maakt van een sheet.

Hoi, kunnen jullie op de documentatie pagina aangeven wanneer de notificaties nu gestuurd worden? is dat nu 24h en 1h geworden?
En/of is het mogelijk dit instelbaar te maken voor de gebruiker :wink: of zal ik een feature request hiervoor indienen?