In onze omgeving is de hele agenda leeg. Ik heb gezocht naar interne configuratiefouten in het excel bestand maar kan die niet ontdekken. Ook hebben we meerdere ‘verbindingen’ en alle items zijn verdwenen in de omgeving van de App. Een excel fout in alle verbindingen gelijktijdig lijkt me wat minder voor de hand liggend. Zijn wij de enige met agenda problemen, of is er een verstoring?
ID van de feeds welke wij gebruiken, dat zijn er drie: 2121 244 1187
Hmm ik heb het ook inderdaad. Als ik de url van de sheet open, dus in die in chrch die een csv zou moeten geven, krijg ik bovenstaand. Kan niet missen dat jij dat ook krijgt..?
Stoppen met publiceren en herpubliceren helpt ook niet. Ik hoop dat het tijdelijk is…
heb je er bij andere accounts ook last van?
Ik heb de sheet in geheel naar een andere account geupload en delen daar ingesteld, maar ik krijg daar dezelfde foutmelding. Ik veronderstel dus dat iedereen hier hinder van ondervind? Als dat niet zo is hoor ik het graag, dan moet ik in onze omgeving verder zoeken.
Ja dit is bij mijn eigen account.
Ik heb een oplossing gevonden, ik weet niet voor hoelang ie werkt en of hij voor jou/jullie werkt.
Als je de sheet stopt met publiceren en vervolgens publiceert als tsv, krijg je zo’n url: https://docs.google.com/spreadsheets/[voorbeeldkey]/pub?gid=0&single=true&output=tsv
Als je dan tsv vervangt voor csv en die url gebruikt, werkt het: https://docs.google.com/spreadsheets/[voorbeeldkey]/pub?gid=0&single=true&output=csv
Bedankt… voor nu: De csv links bij google lijken weer te werken…
Een idee, zal niet eenvoudig zijn, maar bij een ‘bad link’ zou de agenda eigenlijk niet direct leeg moeten raken. Als een csv verbinding geen enkel item retourneert bij een synchronisatiepoging, zou je in de App niet ineens alles kwijt willen raken denk ik? Tegelijkertijd is dat lastig, want als je van een agenda ‘afscheid’ wil nemen, wil je hem wel kunnen ‘wissen’. Wellicht is daar een alternatief voor mogelijk (een handmatige resetknop in het ‘verbindingen menu’?)
Google is qua platform wel sterk, maar ze delen hun beleid vrijwel nooit vooraf. Je wordt doorgaans geconfronteerd met wijzigingen als ze al zijn doorgevoerd. Ik heb hier ervaring in via hun YouTube platform waarin ze de manier waarop geplande live events worden, ook ineens wijzigen. Dat hebben ze al 1 of 2 jaar geleden gedaan, en nergens online wordt er een toelichting op gegeven, laat staan dat je vooraf geïnformeerd wordt. Dat risico loop je ook als je vertrouwd op een gratis service via google drive… het kan zomaar anders worden…
Ook zou misschien nagedacht kunnen worden om een 2e alternatief naast google te faciliteren… voor de koppelingen naar de agenda… en dan bedoel ik niet de ical agenda synchronisatie… maar een 2e csv verbinding. Of is die al mogelijk?
Voor nu werken de bestaande koppelingen bij ons overigens weer naar behoren.
Ja je hebt gelijk, dat is een goede toevoeging. Vaak wordt er netjes een 404-header meegestuurd die afgevangen kan worden.
Ik moest me eerder al inhouden om niet af te geven op deze Techreus, maar ook hierin heb je gelijk.
Het fijne van het formaat is dat het open is en je iedere online csv kan gebruiken. Als Nextcloud dit bijvoorbeeld ondersteunt, kun je daarin ook ergens je sheets hosten.