SInds eergisteren lukt de agenda update niet meer, sterker, de chrch agenda is helemaal leeg iedere ochtend. We hebben o.a. een ical feed van google en een ical naar api.chrch.org met jarigen (#1592). Als ik in admin->verbindingen op refresh klik werkt het wel! De URLs gaan naar een op het oog geldig bestand en wij hebben naar mijn weten niets veranderd eergisteren.
Om te voorkomen dat ik iedere dag alle verbindingen handmatig moet doen :-), wat kan ik doen op dit op te lossen? Is er een errorlog van de automatische updates?
bedankt!
Dank voor het melden. De oorzaak heb ik achterhaald, helaas komt (kwam?) het probleem vrij willekeurig voor. Volgens mij heb ik ook een fix, als het goed is weet ik dat morgen zeker.
bedankt voor het nalopen! Ik ben benieuwd en hoor het graag als we iets kunnen doen.
@peterarends zou je bij ons, Noorderkerk, ook even kunnen kijken? Ik ben de agenda ook ‘kwijt’. De voorgestelde ‘refresh’ lijkt ook niet te helpen. Weet jij raad? Dank!! Michiel
@Michiel klopt de url niet van de agenda, die gaat niet naar een CSV maar naar een gewone HTML (als je de url in de browser opent, opent er een webpagina met de tabel). Op Agenda en roosters - chrch staat nog iets verder verduidelijkt dat je csv moet kiezen. Als het daarna nog niet werkt, laat het gerust weten.
Ha Peter, ik had idd de link vernieuwd (maar de verkeerde) in de hoop dat dit hielp. Heb (denk ik) de goede/oude er weer in, maar het werkt nog niet… Kan je nog even meekijken? Dank!
De titel van de eerste kolom is “so” dat moet “date” zijn, kun je dat eens aanpassen en kijken of het werkt?
Wauw… jij bent scherp. Gefixed! Vast weer ergens op gedrukt en dan ineens staat er iets anders. Poeh, dank. Goede werk! Nog altijd blij met de Chrch!! Overigens ga ik stoppen als scriba, Liesbeth Scheele-Goedhart neemt het van me over (die ken je vast nog wel). Komen dus weer andere namen straks. Dank voor al je hulp da afgelopen 8 jaar! groet, Michiel
Ha Peter, kom ik toch weer, want nu wil de refresh-knop niet werken. Volgens mij klopt het allemaal, maar ja, jij ziet meer dan ik. Wil je even meekijken? Aanpassingen in de googlesheet komen, na refresh van de verbinding, niet in de agenda terecht. dank! Michiel
Had eerder al even gekeken @Michiel maar ik zag niks raars ook. Na dieper duiken zie ik ook niks Welke verandering komt specifiek niet door (zonder ongewenst persoonsgegevens te delen)?
Wij (Hersteld Hervormde Gemeente Moerkapelle) hebben nog wel iedere ochtend een lege agenda. Na het refreshen van de verbinden werkt het wel weer maar iedere nacht gaat het dus stuk en is de agenda weer leeg. Kun jij daar nog even naar kijken?
Peter,
Wij (Hervormd Hagestein) hebben dit probleem ook met de agenda. Hij lijkt nu (regelmatig, of misschien zelfs wel iedere ochtend) leeg te zijn. Na een handmatige refresh komt hij weer. Is daar al een oplossing voor? Wij hebben 'm verbonden met een google agenda. Dat werkte tot voor kort wel prima.
Duik ik in, wat is de id van jullie feed?
Peter,
Bedoel je de link? We gebruiken deze: https://calendar.google.com/calendar/ical/hervormdhagestein%40gmail.com/public/basic.ics (Deze is openbaar)
en ook deze gebruiken we 683
Overigens vanmorgen stond hij er nog wel.
(Op jouw advies de link er maar uit gehaald).
Dank Adriaan, ik was opzoek naar 683 (de hele url kan gevoelig zijn qua privacy), het id staat in de admin. Dat werkt voor mij goed omdat ik direct de feed kan testen op basis van id met een tool hiervoor.
Het id staat in de admin voor de verbinding in het overzicht.
Goedemorgen Peter, helaas hebben wij ook dit fenomeen dat ik geregeld iedere morgen handmatig de refresh moet doen (id 2233). Wordt zeer gewaardeerd als je hiernaar zou kunnen kijken.
Ik heb een aantal aanpassingen gemaakt en ben aan het testen door alle feeds in één sessie opnieuw op te halen zoals dit in de ochtend gebeurt. Volgens mij gaat het niet fout als je feeds individueel ophaalt.
Het debuggen is lastig omdat het alleen gebeurt bij het ophalen van alle feeds in één sessie en omdat het niet altijd fout gaat. Als het testen nu goed gaat (en ik zal later vandaag nog een test doen), moeten we morgen even afwachten of het dan ook goed is gegaan.
Onze agenda is nu ook weg. Alleen de ical verbinding werkt nog… de link naar de google agenda resulteert niet meer in zichtbare items in de agenda.
Toevoeging… na refresh van de ical feed, verdwenen ook die resultaten uit de agenda. Nu helemaal leeg… geeft wel een lekker lege agenda, maar wellicht kan er naar gekeken worden?
ook bij handmatig ophalen / activeren van de feed, komen er geen resultaten meer in de agenda.
Bij ons lijkt hij het nu weer 3x achter elkaar wel te doen. Bedankt voor de snelle actie.