Agenda niet meer zichtbaar na XSL bestand wissel

We hebben het google xls bestand dat nog op de drive van een oud kerklid stond overgezet naar onze eigen kerk Google drive. Met succes een nieuwe verbinding tot stand gebracht. Bij meerdere kerkleden werkt de nieuwe verbinding gewoon en zij krijgen de geupdate agenda te zien in de app.

Maar er zijn ook meerdere kerkleden die een lege agenda te zien krijgen. Het advies gegeven om de app te verwijderen, opnieuw te installeren en in te loggen werkt niet voor een goed werkende agenda functie. Het gaat om een Android 12 en 14. Een Samsung Galaxy S10. Maar iemand met een Iphone 17 - waarbij de agenda het niet meer deed - kan na herinstalleren zelfs niet meer inloggen.

Wat is DE oplossing als app verwijderen - opnieuw installeren etc niet werkt?
Waar ik zelf nog aan zit te denken is om de getroffen ‘leden’ uit de ledenlijst te halen. Hen te vragen bij de app uit te loggen, dan hen uit de ledenlijst halen, dan app opnieuw installeren, en met idem mailadres maar nieuw wachtwoord geven als ware het ‘nieuwe’ leden >> laten inloggen? Kan dat werken?

Ik hoor het graag, er zijn nu teveel kerkleden met inlogproblemen en/of weergave problemen.

Marjoleine J.

Je noemt meerdere dingen, even denken.

Als sommige leden de agenda goed krijgen, lijkt de verbinding goed. Let nog wel op of de zichtbaarheidsinstellingen onder “Admin > Instellingen > agenda” goed staan. Dat kan verklaren dat de één de agenda wel ziet en de ander niet.

Kijk dan ook of mensen echt ingelogd zijn als lid met het e-mailadres dat in de app bekend is. Het gebeurt vaker dan je denkt dat er een ander e-mailadres gebruikt wordt en leden dan niet correct herkend worden als lid maar ingelogd zijn als gast.

Dit maakt geen verschil.

Heb je meer informatie hierover? Wat gebeurt er? Wat ziet de gebruiker? Zijn er foutmeldingen? Wat lukt wel, tot welke stap?

Als de app niet werkt, kun je mensen ook (tijdelijk) verwijzen naar de versie in de browser. Je vindt de app url onder “Admin > Instellingen > organisatorisch > URL“ https://chrch.app werkt ook.

Ik heb als Admin bij instellingen helemaal onderaan bij agenda twee vinkjes gezet bij zowel leden als bij gasten. En daardoor kon iedereen alles weer zien. Ik weet niet of die vinkjes er nooit gestaan hebben of dat die “vanzelf” weggaan als je het oude spreadsheet weghaald en daar een andere voor neerzet. Maar … alles doet het weer en iedereen is blij. Ook de Iphone 17 gebruiker kon na de instructie hieronder weer verder. Probleem voor nu is opgelost

Uitloggen
App afsluiten
App verwijderen (nogal rigoreus)
App opnieuw installeren
App openen
Inloggen

Als je de url van de verbinding aanpast, hoef je de vinkjes niet opnieuw te zetten. Als je de verbinding verwijdert en een nieuwe verbinding maakt, moet je de vinkjes opnieuw zetten specifiek voor die nieuwe verbinding.

Opnieuw installeren is inderdaad rigoureus en was wellicht niet nodig geweest, alleen op die manier sluit je wel het meeste uit wat fout kan gaan, dus in dit geval een oké optie.