Android 14 chrch app niet zichtbaar in Instellingen apps lijst

Op mijn Samsung A54 met Android 14 is de chrch app niet zichtbaar bij de apps in Instellingen. De app werkt wel.
Ook krijg ik geen meldingen als iemand bijvoorbeeld iets op het Prikbord zet, hoewel ik notificaties wel heb aan staan.
De app wordt sinds de introductie steeds meer gebruikt in onze Evangelische Gemeente.

Krijg je wel een pop-up die vraagt of je notificaties wil ontvangen nadat je de app hebt geïnstalleerd? Niet die van chrch bedoel ik, maar een Android-schermpje?

Zijn er (hier) mensen met Android 14 waar het wel werkt?

update: deze bedoel ik:

update 2: staat het toggletje goed?

update 3: ik zie de app trouwens ook bij Apps onder Instellingen staan:

Had je al geprobeerd de app opnieuw te installeren? Na bijvoorbeeld een upgrade vooral?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Samsung A52S met daarop Android 14.
Mijn dochter heeft dezelfde telefoon, ook de A52S maar heeft (nog) Android 13.

Ik heb n.a.v. dit bericht beide telefoons op onderstaande gecontroleerd:

Bij Instellingen > ‘Apps’ komt de chrch App gewoon voor. Als we daarop klikken en bij ‘Meldingen’ kijken, staan de rechten voor Meldingen op ‘toegestaan’.

Maar Android kent ook een ‘andersom route’… je kunt Apps zoeken die meldingen mogen ontvangen en Apps die geen meldingen mogen ontvangen. Dat gaat via Instellingen > Meldingen > App-meldingen (Kies welke Apps meldingen naar u mogen sturen)… en in dit overzicht komen heel veel App’s voor… maar de chrch App ontbreekt, zie afbeelding:

image

Ik heb de updates geinstalleerd… maar ik ontvang geen notificaties meer. Nu heb ik dit probleem (zoals gemeld) ook bij een andere App, maar mijn telefoon is zeker niet notificatie-arm… veel Apps sturen nog notificaties, maar o.a. de chrch App doet dat niet meer.

Na opnieuw installeren komt op mijn A54 met Android 14 de chrch app inderdaad met de vraag om meldingen. Dat stond ik toe. Nu verschijnt de chrch app wél in Instellingen, Apps. Ook zie ik daar bij chrch dat die alle soorten meldingen gen mag versturen.
Maar… niet bij Meldingen, Apps die meldingen mogen versturen.

Op mijn tablet met Android 11 verschijnt chrch in beide lijsten.

Even getest door op de A54 van mijn vrouw een Prikbord bericht te plaatsen. De melding daarvan komt wél op de tablet met Android 11, maar niet op mijn A54.

@Peter, hopelijk kan je met deze info verder.

Overigens werkt het openen van een spreadsheet dat op Google Drive staat niet, die app loopt dan vast. Dus kennelijk nog werk voor Google en/of Samsung.

Dank voor jullie bijdragen. Inmiddels is er een nieuwe appversie richting Google. Er moest code worden geüpdatet om het te laten werken.

Zojuist de update ontvangen en uit Helaas geen verschil. gevoerd op diverse apparaten. Android 14 telefoon zelfs herstart. Helaas geen verschil, geen melding op Android 14 na het plaatsen van een bericht op Prikbord, wel op oudere Android. Chrch verschijnt ook niet bij Instelliingen, Meldingen.

Zou je het volgende nog kunnen proberen?

  • uit- en inloggen;
  • app verwijderen en opnieuw installeren.

Nu gaat het wel goed op de telefoon van mijn vrouw, die heeft dezelfde als ik.
Maar op mijn telefoon dus niet. Na herinstallatie komt wel de vraag of chrch meldingen mag sturen > ja. Bij Instellingen, Apps, zie ik chrch in de lijst staan, maar bij Instellingen, Meldingen, NIET. Bij mijn vrouw wel.
Nu heb ik als rechtgeaarde IT’er natuurlijk allerlei instellingen gewijzigd, maar welke? Heb jij een idee?
Afijn, ik zoek nog door. Maar de bug is dus kennelijk verholpen met jouw update.

Van mijn kant kan ik goed bericht inbrengen… na je melding heb ik dit weekend gecontroleerd of de App meldingen mocht versturen… fysiek zag ik geen verschil… de App was wel zichtbaar bij ‘Apps’ en mocht via dat instellingenmenu ook meldingen versturen… maar de App was nog steeds onvindbaar in het overzicht ‘instellingen’ > ‘meldingen’ > ‘App-meldingen’…
Ik dacht… laat ik gewoon eens afwachten op een spontaan bericht… en zojuist piepte mijn telefoon… en kreeg ik een melding in het meldingenvenster en ja… het was de chrch App.

Wel lijkt de melding op een andere manier binnen te komen? Tenminste… geen chrch logo meer vindbaar… maar het was wel degelijk deze app… bij klikken opent de chrch app ook.

Als je onderstaande screenshot vergelijkt met mijn screenshot van 13 dagen geleden is te zien dat er echt iets veranderd is… de chrch app staat er weer bij.

@Hans,
Fijn dat bij jou de chrch app weer zichtbaar is bij App meldingen. Op mijn A54 helaas niet. Merkwaardig genoeg op de A54 van mijn vrouw wél. Er zal wel ergens een ander instelling door mij zijn gemaakt (verknoeid) maar waar? Iemand een idee?

Fijn dat het weer werkt (of bijna helemaal)! Dank voor jullie tijd en moeite. Bij mij was chrch ook al gewoon zichtbaar bij instellingen, ik zou dus niet weten hoe het kan dat het bij jou niet werkt @jeemka.

Heb je je in de App geabonneerd op meldingen voor één of meer groepen?
Wat ik heb gedaan is (misschien heeft iemand er iets aan*):

  • In de App store (Android) gekeken of er voor de chrch App een update beschikbaar was (was niet zo)
  • De App verwijderd… en opnieuw geïnstalleerd.
  • In één of twee kanalen waarin ik notificaties ontving de notificatie even UIT gezet, en daarna weer AAN (misschien was de App het even vergeten)

Ondanks mijn pogingen veranderde er niks. Maar een dag later toen iemand een bericht plaatste kreeg ik ineens wel een notificatie… en toen bleek de chrch App ineens wel vermeld te worden bij “Meldingen”.

  • uiteraard is de belangrijkste wijziging door Peter uitgevoerd, maar mogelijk moet je telefoon ook even getriggerd worden iets te doen.

Al deze trucs heb ik geprobeerd. Helaas heeft het op min A54 geen effect. De appl werkt prima, maar ik krijg geen meldingen. Misschien bij de volgende update van Samsung.

Nog maar eens een poging gedaan. Op mijn Samsung A54 met Android 14. Uitgelogd uit Chrch, in instellingen bij de app de gegevens verwijderd. Toe de app verwijderd. Ccleaner gedraaid, telefoon herstart.
Chrch weer geïnstalleerd. Er kwam de vraag of meldingen mochten worden gedaan. EN TOEN was ik tot mijn verbazing direct ingelogd! Nog steeds wordt Chrch niet in de lijst van apps die meldingen mogen versturen getoond.
Heeft dat misschien te maken met dat de Google play store weet dat Chrch ook op andere Android apparaten is geïnstalleerd?