[beantwoord] Achtergrond bijwerken

Het lukt niet om de achtergrondfoto te veranderen bij instellingen / vormgeving.
Zijn er eisen die gesteld worden aan de achtergrondfoto en zo ja, welke?

@PGZO: dat werkt nog niet helemaal optimaal, zie [opgelost] Wijzigen achtergrond foto

Oftewel: check eerst even in een incognito browser of de foto inderdaad gewijzigd is. Als dat inderdaad zo is, zul je de app moeten verwijderen en opnieuw installeren. In de praktijk loop je hier vooral tegenaan in de implementatiefase.

Het staat op de todo lijst.

Niet alleen in de implementatiefase is het een probleem.
We passen de kleur van de app aan, aan de kleur van het kerkelijk jaar. Dus nu we naar het paars gaan van de 40-dagentijd moet iedereen dus de app verwijderen en opnieuw installeren om de juiste kleur te zien.

Tja, zo is de app nooit bedoeld. Logo en kleur zijn in principe statische data.

Maar zoals gezegd staat het op de link lijst.

1 like

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Onze gemeente heeft net een nieuw logo gekregen, die ik in de app wilde plaatsen, maar dat gaat dus niet, zonder dat ieder gemeentelid de cache van de app moet gaan legen of het programma moet verwijderen en opnieuw installeren en inloggen.

Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden via de CSS, nu is afsluiten van de app en opnieuw starten voldoende:

/* Logo via CSS wegens cacheprobleem chrch app */
#tabpanel-t0-0 > ng-component > ion-content > div.scroll-content > ion-list > ion-item > div.item-inner > div > ion-label > div { background-image: url(‘https://cgkleeuwarden.nl/wp-content/uploads/2020/02/LOGO_BETHEL_2020_KLEUR.png’); height: 80px; background-size: 284px 80px; background-repeat: no-repeat; background-position-x: center;}

#tabpanel-t0-0 > ng-component > ion-content > div.scroll-content > ion-list > ion-item > div.item-inner > div > ion-label > div > img { display: none; }

/* achtergrondfoto weglaten */
ion-page, .ion-page, ion-menu {background-image: none;}

1 like