[beantwoord] Gebruik van webbased app

Een aantal mensen vraagt of we de webbased app breder bekend willen maken binnen de kerkgemeenschap zodat diegenen die geen smartphone hebben en die mensen die wat vaker bestanden moeten uploaden dit op hun pc kunnen doen. Gevoelsmatig zeg ik zelf niet te veel stimuleren en de webbased app reserveren voor testomgeving. Speelt beveiliging ook nog een rol en hoe ervaren moeten de mensen zijn die de app op de pc gebruiken (caching, e.a.).
Graag de pro’s en con’s van iemand die hier iets over kan zeggen.

Volgens mij maakt het qua beveiliging niet zo veel uit en kun je evengoed vanaf de PC inloggen.

De apps in de play- en appstore zijn ruim een jaar na introductie van chrch pas geïntroduceerd, de eerste kerken hebben meer dan een jaar alleen via de browser gewerkt. Je hebt als voordeel met de apps dat je notificaties kunt krijgen en dat je niet iedere keer opnieuw hoeft in te loggen wanneer je een screenlock hebt ingesteld.

Beste @Efkasoft en @voorstad , dank voor jullie antwoorden. Ik ga proberen, mede met deze input, beleid te maken voor gebruik van de app via de browser. Want, heb ook wel gelezen dat soms het browser gebruik kan leiden tot onduidelijke situaties veroorzaakt door caching.