[beantwoord] Weergave op hoofdscherm

Berichten die ik in kanalen plaats, worden nu ook automatisch weergegeven op het hoofdscherm (daar waar je binnenkomt in de app). Zeker wanneer het bericht een afbeelding heeft, neemt deze best wel veel ruimte in op het hoofdscherm. Is het een optie om “Plaats op link op het hoofdscherm?” te vragen bij het aanmaken van een nieuw bericht.

Als straks de app veelvuldig in gebruik is, en er veel berichten in (veel) kanalen staan, krijg je een overvol startscherm op het kleine oppervlak.

Vriendelijke groet,
Guido

Gelukkig kan iedere gebruiker per kanaal zelf bepalen of hij updates ervan in zijn hoofdscherm wil zien :slight_smile: .

image

1 like

Dat klopt inderdaad wel @ zelf bepalen
Ik neem aan dat het probleem is: een grote afbeelding verdringt de kleinere, losse berichten
Dus dan zou een gescalede afbeelding op het hoofdscherm de oplossing zijn.

Schalen gebeurt nu toch ook? Bijvoorbeeld een A4 pdf liggend neemt niet meer dan een vijfde van de homescreen in. En overigens, na een week verdwijnen de berichten ook weer.

Wij gebruiken de app nu 2 jaar intensief (200 actieve gebruikers afgelopen maand), maar de homescreen is maximaal 1x scrollen.

Kunnen jullie anders een voorbeeld / schermafdruk van het ‘probleem’ laten zien?

Staand B4-formaat, is eenderde tot eenvierde v/h homescreen
Bovendien heb ik daar geen problemen mee. Ik zal het uploaden als het nieuwe kerkblad uitkomt. (De oude is > week geleden)

Ons blad is A3 formaat (staand), en neemt geschaald op het homescreen ongeveer 1/3 van het scherm in beslag. Is voor ons prima. Heb er ook nog geen enkele gebruiker over horen klagen.

Ik heb overigens het idee dat we hier een probleem bespreken wat geen probleem is. De boel wordt geschaald en gebruikers die het niet willen zien, kunnen dit per kanaal uitzetten.

A3 lijkt mij wat ongebruikelijk (2x A4) als bedoelt is 1/2 A4 dan is het A5. Hoe dan ook schalen van afbeeldingen is prima maar wat wij missen is de mogelijkheid om een afbeelding te vergroten met duim en wijsvinger op de home pagina of in een kanaal. Als er nu een pdf van één pagina wordt getoond moet je die eerst openen voordat je de in houd kan lezen. Vaak zou een deel vergroting genoeg zijn om een indruk te hebben van de inhoud. De liturgie op onze ‘open’ home pagina (De Opgang) is zo’n voorbeeld. Zelfs doorgeklikt naar het kanaal is het niet goed te lezen.

Ons kerkblad is toch echt een (ongebruikelijk :sweat_smile:) A3 formaat. Communiceert prima en kan zo op 't prikbord.

Voor de rest::

heb overigens het idee dat we hier een probleem bespreken wat geen probleem is. De boel wordt geschaald en gebruikers die het niet willen zien, kunnen dit per kanaal uitzetten.

1 like

Je hebt gelijk, zal een RFC maken.

Wat mij betreft was/is dit absoluut acceptabel. Ik laat lang niet al onze kanalen op het homescreen zien, maar zelfs al zou ik dat doen, dan is het 1x scrollen en je bent er. Voor mij geen ‘probleem’ dus of een feature request om dit aan te pakken.