Bij welke uitdagingen kan chrch helpen?

Er zijn natuurlijk heel veel dingen die toegevoegd kunnen worden aan chrch. Wat ideeën (waarvan ik sommige al heel lang heb, ook gekregen van anderen):

  • vrijwilligersbeheer waar vrijwilligers met elkaar kunnen ruilen als ze dezelfde “functies” hebben en deze functies koppelen aan groepen;
  • activiteiten kunnen toevoegen aan de agenda in plaats van alleen met koppelingen te werken;
  • chrch geschikt maken als ledenadminstratiesoftware;
  • collectes kunnen koppelen aan activiteiten in de agenda in plaats van aan weken;
  • een gids maken van alle vrijwilligers, wie doet wat en waar moet je zijn met welke vraag;
  • het uitbreiden van rechten binnen chrch waar gebruikers met bepaalde rechten bepaalde dingen kunnen (denk aan het downloaden van een collecteexport);
  • andere betaalproviders ondersteunen dan Mollie;
  • meerdere soorten kanalen die op een passende manier worden vormgegeven zoals één voor gebedspunten;

Het is zonde als er functionaliteiten worden ontwikkeld die vervolgens niet worden gebruikt.

Daarom wil ik hier graag bespreken wat echt van toegevoegde waarde zou zijn voor (de leden van) jouw kerk/gemeente/parochie.

Waar loop je tegenaan en zou chrch wellicht een belangrijke rol bij kunnen spelen?

We kunnen het hebben over specifieke functionaliteiten, maar ook over uitdagingen waar nog niet perse een oplossing voor is en chrch wellicht bij kan helpen.

Zie het als een brainstorm, wat mij betreft kunnen we bijna alles bespreken en wellicht zet het anderen aan het denken en maakt het hen creatief.

Vervolgens kunnen we kijken waar er overlap is tussen de verschillende kerken en alles sorteren op prioriteit. Ook kan er vervolgens gekeken worden naar waar op dit moment tijd/budget voor is en wat gerealiseerd kan worden met behulp van een crowdfundingcampagne.

En als er weinig nieuws nodig is, is dat natuurlijk ook een antwoord. :slight_smile: Maar ik zou graag willen weten wat er zoal bij jullie speelt.

Feedback

  • Collectebeheer verbeteren 4x

    • Nauwkeuriger aangeven dan per week 3x
      • Einddatum aan kunnen geven bij collecte 1x
    • Inbrengen collectes handiger maken 3x
    • Link met spreadsheet voor collectes 3x
    • Overzicht tonen van alle collectes, ook in de toekomst 3x
  • Beheerrechten op verschillende niveaus 3x

  • Meerdere foto’s kunnen plaatsen bij een bericht (fotoalbum) 2x

  • Andere betaalproviders ondersteunen dan Mollie 1x

  • Gemeentegids uitbreiden met foto’s, links naar gemeenteleden, etc. 1x

1 like

Wat mij betreft heeft collectes nauwkeuriger aangeven dan per week de hoogste prioriteit, gevolgd door beheerrechten op verschillende niveaus. Ook het actualiseren van het tabblad ‘geven’ bij openen hiervan is een prioriteit, aangezien er nog steeds mensen zijn die oude collectes in beeld hebben wanneer ze bijv. op zaterdag de app al geopend hadden en chrch niet geheel afgesloten hebben voor de zondag.



Zoals in bovenstaande foto’s is te zien wordt er bij het bevestigingsscherm ook aan de vakantiecollecte gegeven, die er eerst niet bij stond. Dit was een collecte van de week ervoor. (De app was op zaterdag geopend en niet volledig afgesloten. Op zondag werd deze weer geopend.)

Mee eens, ook mijn/onze top 3.

  • Met name het inbrengen die collectes en het actualiseren van data.
  • Inbrengen van collectes vind ik nu overigens onhandig werken.
    Liefst zet ik die ook in een gelinkte spreadsheet of agenda die je overal kunt gebruiken (zoals in de weekbrief/kerkblad e.d.) Nu moet je hem echt handmatig inbrengen en dan ook nog op een onhandige manier. Je hebt geen overzicht of je alles correct ingevoerd hebt (of mis ik iets?) en kunt ook niet tegen de samenstellers van de weekbrief of het kerkblad zeggen ‘kijk even in de app, voor de collectes’

Mooi dat jullie de app steeds willen verbeteren!
Wat wij een mooie aanvulling zouden vinden is dat gemeenteleden via het prikbord meerdere foto’s kunnen plaatsen. En dat deze, als je erop klikt, ook vergroot te zien zijn.

Dank voor jullie reacties! Ik hou alles bij in de eerste post onder “Feedback”. Nieuwe items zal ik toevoegen. Als iemand wil ‘stemmen’ voor iets kan je deze quoten en zal ik het aantal updaten. Zoals:

Etc.

Graag. Alleen het 'overzicht tonen van alles collectes, ook in de toekomst… dat is iets dat je wellicht al oplost als je de collectes vanuit een spreadsheet kunt laden? Het zou mooi zijn als de spreadsheat voor de collectes dezelfde mag zijn als die je ook voor de agenda gebruikt… bij ons kan men toekomstige collectes al lang van tevoren zien in de agenda, doordat wij ze daarin hebben opgenomen.

Leuk. Dan graag ook een oplossing voor de fotoweergave zelf… die kun je op een android nog steeds niet uitvergroten/inzoomen. Een fotoalbum in huidige weergave zal die beperking nog merkbaarder maken.

De App kent nu al een tool om gebruikers ‘kanalenredacteur’ te laten zijn. Dergelijke opties werken prettig. Als dergelijke ‘extra rechten’ op meerdere vlakken ingepast kunnen worden, kan dat heel handig zijn. Mogelijk voorbeelden:

  • ‘groepskanalenredacteur’ (een user kan in kanalen in groepen wel berichten posten, maar krijgt geen extra rechten in kanalen op het hoogste niveau.
  • ‘rechten aan admin functies per gebruiker toekennen’, zoals: ‘Gebruikersbeheer, zonder toegang tot collectes’. of ‘Collectebeheer zonder toegang tot gebruikers’
    Zelf denk ik dat de ‘kanalen’ ‘verbindingen’ en ‘instellingen’ vooral voor admin’s beschikbaar kunnen blijven die de App echt daadwerkelijk beheren.

Dit is naar mijn mening geen vraag, maar een must, als Mollie geen nieuwe kerken aanneemt. Of is dat inmiddels opgelost? Mollie is hierin wel onbetrouwbaar gebleken.

Naast deze punten zou het misschien ook goed zijn om (optioneel) een einddatum van de collecte toe te voegen. Nu zie je bijvoorbeeld tijdens weken als met Hemelvaart dat deze collecte alvast getoond wordt, wat verwarrend is voor gemeente leden.

Ook zou het mooi zijn om een ‘financiën rol’ of iets dergelijks toe te voegen. De diaconie verzorgt bij ons de collectes, als er nu tussendoor wijzigingen gebeuren zijn ze afhankelijk van mij om het te wijzigen (wat nog weleens bijna vergeten is).

Ook heb ik nog wat suggesties voor de gemeentegids:

  • Wij willen daar bijvoorbeeld ook foto’s plaatsen, maar nu is het alleen mogelijk om links naar foto’s te plaatsen om ze op die manier te laten zien.
  • Een optie om te linken naar gemeenteleden (wij gebruiken deze ook om bepaalde kerkenraad, commissies, contactpersonen, etc. te tonen), zou mooi zijn als je die direct kunt linken naar de gebruiker zodat je van daaruit kunt appen/bellen.
  • De wysiwyg editor vind ik ook niet altijd prettig werken. Als je daar een enter gebruikt maakt hij er op de achtergrond een paragraaf van. Ik heb nu een xml die ik steeds aanpas om de opmaak hetzelfde te houden.

Is dat voldoende @Jannie?

Ik denk niet dat dit een probleem was met Mollie per se, maar meer met aangescherpte regelgeving voor stichtingen en kerken, maar ik kan mij vergissen.

Dank voor je suggesties. We zouden daar een nieuw opzet voor kunnen maken waar je de gemeentegids opbouwt in blokken bijvoorbeeld en per blok kun je die dan vullen (tekst, afbeelding, contactpersoon).

Enters die nieuwe paragrafen geven is volgens mij wel gebruikelijk, ook in WordPress en consorten. Voor een enter, als op de nieuwe regel beginnen, kun je een shift-enter doen. Of is dit niet wat je bedoelt?

Die optie wist ik nog niet, maar inderdaad shift-enter werkt, bedankt voor de tip!

Dat zou het mogelijik wel overzichtelijker maken ja :slight_smile:

is dit inmiddels al mogelijk? is ij ons in de gemeente veel vraag naar.

1 like

Het is nog niet mogelijk, maar wel iets waar ik aan wil werken. Hoe zie jij het voor je?

1 like

ik weet het niet zo goed. voor ons zou het voldoende zijn om een html pagina in te kunnen voegen oid. Afbeelding per persoon en een stukje tekst ernaast.
Mag van mij ook een koppeling zijn naar de persoon in het adresboek, maar zoiets als de gemeente gids, maar dan met optie voor fotootjes erbij is voldeonde denk ik.