chrch app update 2022-1

Er wordt hard gewerkt aan een update van de chrch app. Deze update wordt voor een aanzienlijk gedeelte betaald door Bethel Drachten. Een deel komt geleidelijk online, een ander deel is pas zichtbaar bij een nieuwe release in de app stores.

Deze lijst lukt misschien niet allemaal, maar wordt nu aan gewerkt:

Breaking changes

Per direct

  • Berichten die in de toekomst zijn gepland zijn (voor gebruikers die geen beheerrechten hebben) niet meer zichtbaar voor die tijd. Deze worden pas zichtbaar na het tijdstip dat ze ingepland zijn.

Updates

  • 22-2 chrch was eerder vandaag minder goed bereikbaar door diverse upgrades/updates.
  • 9-3 voor Android staat de beta-versie ‘in review’ en kun je binnenkort hopelijk testen via Inloggen - Google Accounts
  • 10-3 De Android beta kan getest worden.
  • 14-3 Door een foutje van mij stond de beta toch nog niet goed live, nu wel.
  • 23-5 Inmiddels zijn de Android en iOS-versie live.
2 likes

Dit zou al wel opgelost moeten zijn. Kun je nagaan of ze de meest recente versie gebruiken?

Ja, laatste versie was in gebruik (enkele weken geleden). De geven-pagina gaf het juiste resultaat, maar het bevestigingsscherm na het geven gaf meerdere (oudere) collectes aan die plotseling ook zouden worden gegeven. Via annuleren, app volledig afsluiten en opnieuw starten was het weer over.

Dank voor de terugkoppeling. Ik kan niet vinden hoe dit kan, ik ga dieper graven.

Je kunt er sinds de laatste update op klikken voor een vergroting. Werkt dat niet goed of is dat niet duidelijk?

Met dat ik een reactie wilde typen en het nogmaals probeer zie ik inderdaad dat je 2x op de afbeelding kunt klikken. 1x om deze ‘zonder afleiding’ te tonen, en daarna nogmaals om deze met een vooraf ingestelde zoom-factor te tonen. Het is niet de bij mij vertrouwde methode die andere Apps gebruiken, maar het werkt wel. Het zou net iets prettiger kunnen werken als je met 2 vingers kunt zoomen, omdat je dan direct naar het gewenste ‘object’ kunt zoomen i.p.v. te klikken en daarna via ‘schuiven’ het object te zoeken. Maar… ik kon de functie 2x klikken inderdaad dus niet, dus mijn opmerking is hiermee deels achterhaalt. Dank voor de tip.

Dank voor je reactie. Dat je het niet hebt weten te vinden, zegt genoeg over hoe gebruiksvriendelijk het is. Ik ga kijken hoe het beter te maken (“pinch to zoom”?).

Dat is inderdaad voor de meeste mensen het handigste denk ik.

Kan het zijn dat in de play store deze versie niet staat? Ik ben bèta tester volgens Google, maar de laatste update in de Play Store was van 12-02-2022 (v2.0.5).

Een ander issue wat misschien opgelost kan worden in een toekomstige update is het tonen van een melding wanneer een afbeelding te groot is. Ik krijg regelmatig het verzoek om een (profiel) foto toe te voegen omdat er ‘iets’ mis gaat. Dit blijkt dan vaak omdat het aantal MB te groot is, het zou fijn zijn als gebruikers hiervoor een duidelijke melding krijgen. Nu gebeurt er ogenschijnlijk niets en is niet duidelijker wat er mis is.

De omschrijving is niet duidelijk inderdaad, Play Store was al eerder live. iOS recentelijk zodat eventuele bugs er eerst uitgehaald konden worden.

Goede suggestie. Ik dacht er al een melding werd gegeven, ik ga ermee aan de slag.