Chat optie teams en personen

Een optie om onafhankelijk van whatsapp, facebook messenger, signal etc te kunnen chatten met personen of groepen.

Ben ik erg voor. Lukt me niet om zoiets toe te voegen aan de app.

Bijvoorbeeld openen van een soort Vraag & Aanbod kanaal met vragen als “Wie wil extra koffiedienst meedraaien zondag?” en dat leden dan in dit onderwerp kunnen reageren.

Nathanael, via kanalen kunnen leden gewoon met elkaar communiceren. Dat gebeurt bij ons volop. Je kunt alleen nog niet in kleinere groepen met elkaar communiceren. Maar dat gaat vast komen met de groepen indeling.

Wat ik bedoel is dat er sub-onderwerpen in bepaalde kanalen geplaatst kunnen worden en dat de chats dan vervolgens in dat sub-onderwerp plaatsvinden. Bijvoorbeeld:

Kanaal: Vraag & Aanbod
Onderwerp: Koffiedienst
en dan alle berichtgeving over de koffiedienst in het sub-onderwerp “Koffiedienst” ipv in het (algemene) hoofdkanaal Vraag & Aanbod.

Snap je wat ik bedoel? Of is dit al mogelijk?

Er is geen niveau indeling in de kanalen. Je hebt een kanaal, en wanneer dit een gewoon kanaal is waar de reactie optie niet dicht is gezet, kan ieder lid iets plaatsen in het desbetreffende kanaal.

Mijn suggestie is om de kanalen ook zichtbaar en/of open te kunnen zetten voor bepaalde groepen. Zodat alleen bepaalde groepen berichten kunnen plaatsen of alleen bepaalde groepen het kanaal kunnen zien.

2 likes

@voorstad, lees in nieuwsbrief dat @Erik bezig is met implementatie van groepen en kringen. Betekent dit ook dat kanalen alleen voor/door bepaalde/gekozen groepen gemodereerd e/o gelezen kunnen worden? zoals in jouw suggestie van 1 jaar geleden. Dat zou heel mooi zijn, is wel iets waar wij behoefte aan hebben :grin:

@Jaap Ik ben net gestart binnen chrch, ik ben nu eerst bezig met een algemene update voor stabiliteit, daarna ga ik verder met de kringen. Een kanaal met kringrechten is voor onze gemeente ook een mooie optie.
Ga er dus zeker mee aan de slag, verwacht geen oplossingen is een paar dagen/weken.

1 like

@Erik , wij zijn in de 2e testfase aangekomen waarbij groepen, zoals diaconie en cvk, betrokken zijn. Ik ontvang nu steeds meer de vraag of de informatie die zij in een kanaal willen zetten afgeschermd kan worden voor andere leden van de PGS? Ik weet dat deze functionaliteit hoog op de lijst staat, maar … is het ook mogelijk een prognose af te geven voor implementatie (je zegt: geen dagen/weken) maar is de verwachting 2 maanden of 6 maanden, o.i.d. Hoop dat er iets over te zeggen is. Met een groet, Jaap

@Jaap
Dit is echt lastig te zeggen, we willen niet voor elke losse update een nieuwe versie van de Android en IOS app gaan releasen. Er zal dus een grote update komen, waar gelijk meerdere nieuwe functies inzitten.
De toevoeging van groepen heeft veel afhankelijkheden van andere (nieuwe) functies, zoals bijvoorbeeld: rechten, taken, kanalen, agenda’s.
Verder moet de adminomgeving ook worden aangepast voor de nieuwe functionaliteiten.
En er moet natuurlijk grondig getest worden voordat de update beschikbaar wordt gemaakt.
Ik zal voorzichtig 4 maanden zeggen, maar pin ons er niet op vast :wink:

2 likes

@Erik dank voor je reactie. Deze prognose helpt en ik zal intern een voorzichtige schatting van 6 maanden geven. En … niemand wordt ooit ergens op vast gepind :grin:

@Erik
Hoi Erik, ik ben even benieuwd. Zou je een update kunnen geven hoe het hier mee staat?
Wij zouden hier ook graag gebruik van willen maken :-).
Bedankt alvast voor je reactie!

@Corien, @Erik is helaas druk met andere dingen op het moment. Ik werk momenteel veel aan de nieuwe versie en de planning is einde jaar of begin volgend jaar.

1 like

Fijn!! Veel succes met de uitvoering!