Credit of deleted users

Als ik mijn collectes en gaven download blijkt dat het bedrag dat op de regel ‘Credit of deleted users’ staat met EUR 50 is verhoogd t.o.v. de vorige download. Wij zijn er ons echter niet van bewust dat we een gebruiker verwijderd hebben. Hoe kan ik nu achterhalen wat hier is gebeurd en om welke gebruiker het gaat - en aan wie ik dan dus die EUR 50 moet terugbetalen?

De gebruiker die het recentst verwijderd is en nog een tegoed van €50 had, is al helemaal uit het systeem (definitief verwijderd, geen ‘soft delete’ meer). En is verwijderd op 7-5 (definitief op 20-5). Automatisch, want de verwijdering vond plaats om drie uur 's nachts en dat is ons opruimscript die gebruikers verwijderd met user_level 0 (gast) en geen e-mailadres hebben. Dit zijn gebruikers die geven zonder account.

Misschien is deze gebruiker verwijderd omdat het e-mailadres bij het account is verwijderd? Of het geven is toen niet goed gedaan, dat er wel betaald is maar dat er geen bedragen zijn toegekend aan collectes. Dat kan ik niet (meer) terugzoeken.

Ik heb het transactie_id van tr_******2Pgk voor je zodat je deze op kunt zoeken in Mollie en deze kunt terugstorten.

Dank weer voor je snelle reactie, Peter. Maar ik vermoed dat er hier toch iets fout gaat. Op basis van de transactie zie ik inderdaad een naam van iemand die niet een inloggende gebruiker is. Maar hoe kan zo’n user_level 0 (gast) gebruiker dan een tegoed hebben - wat nu blijkbaar verwijderd is? En een vervolgvraag is dan of er meer user_level 0 (gast) gebruikers zijn met een tegoed?

Dit zou met bovenstaande fout kunnen zijn gegaan. Maar omdat alle logs en verdere persoonsgegevens verwijderd zijn, kan ik dat niet goed onderzoeken. Eigenlijk zou een gebruiker met tegoed niet automatisch verwijderd moeten worden. Al kan zo’n gebruiker nooit meer bij zijn of haar tegoed omdat het een tijdelijk account betreft waar geen e-mailadres aan gekoppeld en er dus niet mee ingelogd kan worden.

Ter verduidelijking: om alles administratief bij te kunnen houden wordt er bij het geven zonder inloggen een tijdelijk account aangemaakt zonder e-mail of andere persoonsgegevens. Anders is het niet mogelijk om bepaalde gaven in de collecte en betalingen aan elkaar te koppelen. Nu is de administratie sluitend. Na het geven wordt het tijdelijke account weer verwijderd. Het lijkt erop dat het betalen en geven in de collecte niet compleet is voltooid.

We zouden een functie op het dashboard moeten hebben waar dit soort dingen eventueel naar boven zouden moeten komen wellicht. Het lijkt erop dat dit de eerste keer is. Er zijn geen verwijderde gebruikers met user_level 0 (gast) en tegoed.