Dubbele alerts bij youtube feeds

Sinds enkele weken zien we voor onze youtube diensten dubbele alerts, nu triggeren wij de refresh zelf voor de twee kanalen maar tot enkele weken geleden was dat geen issue.
Gaat om de feeds 761 en 988.
Heb afgelopen zondag gekeken maar ik kon in de feed geen nieuw published tijdstip ontdekken op het moment dat de 2e alert kwam.

Krijgt iedereen die dubbele notificaties?
Ik zie in de feed ook geen dubbele items of zo staan, dus kan het eigenlijk niet verklaren.

Zijn er andere chrch-omgevingen die hier last van hebben?

Zowel op android als bij iPhone gebruikers heb ik het voorbij zien/horen komen, zal komende zondag de xml feeds nog eens goed in de gaten houden om te kijken of er toch iets veranderd qua published datum.

Het komt bij ons nog steeds voor dat we meerdere meldingen ontvangen over het starten van diensten, ik vermoed dat dit komt doordat we de aanroepen zelf doen maar soms krijgen we de 2e of 3e melding pas na 30 minuten en dan loopt er voor zover we na kunnen gaan geen scripts/aanroepen meer.
Ook in de xml zie ik op dat moment geen wijzigingen voorbijkomen.

Heb jij nog iets kunnen zien/vinden? Het gebeurt bij de 15 mensen die ik heb gevraagd allemaal wel dat er dubbele meldingen zijn.