ervaringen met de stabiliteit erg wisselend

GKv Hoogeveen probeert pilot voor alles.
Helaas zijn de ervaringen met de stabiliteit erg wisselend.
Vooral https://chrch.org/admin/#/dashboard reageert heel traag en soms helemaal niet.

@RikusH kun je dit toelichten? Wat gebeurt er als hij helemaal niet reageert? Een foutmelding? Welk besturingssysteem en welke browser gebruik je?

image

Na inloggen verschijnen de menu’s van de template en in de linker bovenhoek van het werkblad staat het wachtteken te draaien, dit duurt van even tot onacceptabel (meer dan 20 sec).
Ik gebruik het meest Edge van Windows 10 (1709) Soms heb ik wel toegang als ik met Firefox of Chrome het wachten probeer te bekorten, helaas heeft dat niet altijd succes. Het meest gebruik ik een eigenbouw PC met een Core I5 en 8GB mem. met een Samsung SSD. Maar het zelfde ongemak doet zich voor op m’n HP Folio laptopje en de kerkelijke Dell Optiplex met AMD proc. Op de andere PC’s draait ook Windows 10.
We zijn met 2 IT’ers aan het experimenteren en beide hebben we die ervaring. Omdat op het forum regelmatig wordt aangeraden opnieuw in te loggen hadden we het idee dat iets in onze opzet voor ‘de Opgang’ dit veroorzaakt. Maar we vonden niets.

Met Chrome op de pc en Opera op de Android loop ik hier ook wel eens tegenaan. Een F5 of refresh is dan vaak voldoende om daarna wel direct respons te hebben. Je hoeft dus niet te wachten op de zandloper is mijn ervaring. Het gebeurt mij vooral wanneer je net ingelogd bent, daarna niet zo vaak meer tijdens een sessie.

we gaan het proberen

Zijn er mensen die macOS/Chrome gebruiken en dit euvel herkennen?

Initieel wordt er wat data geladen (een MB of zes) en er worden wat statistieken verwerkt. Het klopt dat het een seconde of zes duurt bij mij, maar zou eigenlijk niet veel langer dan tien seconden mogen duren. Daarna moet alles binnen een fractie van een seconden laden, dus als je doorklikt.

Misschien wel goed om hier ook te vermelden dat ik alleen test in Chrome en dat ook de enige ondersteunde browser is voor de beheeromgeving. Mocht je de klachten ook in Chrome houden; kan ik misschien een keer meekijken met Teamviewer?

Met de sterk verbeterde Firefox-57 heb ik trouwens sinds kort ook prima ervaringen.

Op dit moment (12:45 - 12:55 uur zondag 18-02-2018) is de admin website zeer traag of reageert helemaal niet. Dit heb ik nu op een macbook met safari uitgevoerd. Na een paar keer de pagina opnieuw opvragen komt er weer een reactie. Rond deze tijd wilde ik ook een verbinding refreshen en dat wilde toen ook niet lukken. Opdat zelfde moment was de community website ook zeer traag. Tegen 13:00 uur is het weer wel gelukt. Hopelijk kan je wat met deze informatie. Succes.

Op dit moment is het niet mogelijk om nieuwe verbindingen toe te voegen. Dit is mijn eerste ervaring met chrch. Hij blijft maar rondtollen…Kan hier wat aan gedaan worden?

Het gaat om de admin omgeving neem ik aan. Gebruik in ieder geval Chrome als browser. Mijn ervaring is dat het systeem soms traag lijkt, maar een refresh lost dat meestal op. Het is zeker geen reden voor ons om het systeem niet meer te gebruiken (!)