fotos via background updaten lukt niet

Ik ben bezig om alle foto’s uit ons kiekenboek handmatig in Chrch te zetten.
Kost zo’n 15 seconden per foto ( 10 klikken wat scrollen)
Als ik een foto wil vernieuwen , dan gaat dat niet via het admin interface. Ik kan ook nergens vinden waar ik foto’s kan verwijderen ( of vervangen door ene leeg plaatje)
Ik zal wel ergens langs kijken.
Jaap

@JaapEmmaus Voor wat betreft de foto’s in de admin: ik denk dat het een caching probleem is van je browser. Wanneer ik bij een gebruiker in de admin, rechtsboven op “choose file” klik, een andere foto selecteer, en dan op “opslaan” klik, wordt de nieuwe foto wel verwerkt, maar de oude nog getoond wanneer je 'm weer opent. Wanneer je dan je browser ververst (F5), zie je wel de nieuwe foto.

Overigens, ik vind het juist zo handig van chrch dat iedere gebruiker gewoon zelf zijn of haar foto kan verwerken via de app zelf. Dat is ook de manier zoals het in eerste instantie bedoeld is. Ik moet er zelf niet aan denken om handmatig via de admin het smoelenboek te moeten vullen met foto’s van iedereen. Maar dat terzijde.

Welkom op het forum trouwens!

Hi Eelco,

Bedankt voor je antwoord. ik had ook net gevonden dat het een Cache issue is.
Ik upload de foto’s zelf om de drempel te verlagen voor onze mensen om Chrch te gebruiken.
Men kan dan altijd een nieuwe foto plaatsen. Helaas kan ik die (nog?) niet meer exporteren.

Verder loopt import vanuit Conscribo goed, als je eenmaal weet waar het systeem op let.
Peter Arends vertelde me dat jij bezig bent met een script om het eenvoudiger te malen,
Ik wil geen directe koppeling tussen de databases, maar een simpele im- en export werkt meestal goed…
Wat is daarvan de stand van zaken.?

Groet, Jaap

Hoi Jaap,

Ja, ik genereer in Conscribo een lijst met | als separator, hieruit kopieer ik de leden die ik nodig heb (in de juiste volgorde!) in een txt bestand (evt converteren naar ANSI encoding in Notepad++), die ik vervolgens importeer in Excel en dan inlees in Conscribo.

Onze scriba doet de wijzigingen in Conscribo, en ik check regelmatig in de Activiteitenlog welke leden veranderd of toegevoegd/gearchiveerd zijn.

Andersom komt minder vaak voor en ik doe dit vaak met de hand als ik iets zie in het overzicht of bij mutaties.

Dit kan vast handiger (tips welkom!), maar werkt al jaren goed…

Dit proces is toch best lastig te automatiseren. De Conscribo-API hebben we aan de praat, en onze it-man is nu bezig met het verkennen van wat nodig is in chrch.

Als je ideeën hebt voor een simpele procedure dan horen we het graag!

Hartelijke groet, Remco

1 like