Gegevens inladen vanuit Office 365

Wij (GKV Assen Marsdijk) gebruiken office 365 als locatie waar alle bestanden geplaatst worden. Alle taakgroepen hebben een eigen Sharepoint waar hun roosters e.d. staan. Tevens is dit ons digitaal archief. Is het ook mogelijk dat exelrooster vanuit office 365 ingeladen kunnen worden. Wijzigingen die dan in roosters worden gemaakt zouden dan ook direct zichtbaar kunnen zijn in de app.

1 like

Dit is niet mogelijk op het moment @jojajupa. Zijn er veel kerken die op deze manier werken?

Ik weet niet hoeveel kerken hier mee werken. Ik weet wel dat CGK Veenendaal er mee wil gaan werken. Het mooie hiervan is dat leden toegevoegd kunnen worden aan een bepaalde taakgroep en/of kerkenraad. En als men er mee stopt, weer uit de taakgroep gehaald wordt.
De documenten blijven in office 365 staan en worden niet meer op privé computers geplaatst.

De Baptistengemeente Nieuw-Buinen maakt ook gebruik van Office 365 (organisaties met een ANBI status kunnen hier grotendeels gratis gebruik van maken…) Het zou voor ons ook een wens zijn om een koppeling met Excel te hebben, omdat Office 365 ook ons digitaal archief is en je hierdoor alles binnen één omgeving houdt.

Peter, ik zou zeggen: tijd voor webdav integratie :slight_smile: daar meer van dit soort platforms ook wel vaak een implementatie hebben voor webdav zodat je document eenvoudig kunt integreren binnen de app als een URL of binnen de app zelf voor de backend om gegevens uit te lezen en dan te bewerken voor bijv. roosters of andere zaken?
https://wpoffice365.com/create-webdav-connection-hosted-sharepoint-site/

1 like

De GKv Assen-Peelo gaat ook steeds meer gebruik maken van Office 365/SharePoint voor het totale kerkelijk archief en de communicatie tussen de organisatie onderdelen (Ook vanwege de AVG wetgeving)

Dank allen voor de input, staat op de lijst. Is er iemand die mij toegang kan geven tot een Office365-omgeving zodat ik kan testen in de toekomst?

@Peter, heb je nog steeds een test account in een Office365 omgeving nodig? Kan ik voor je aanmaken.

Dank @Remco, @Assenpeelo heeft mij een test-account gegeven.

Succes met het testen en ik ben benieuwd naar het vervolg…

Bij de GKv in Zutphen maken we ook gebruik van Office 365 en is het ook de wens dat we daar alles vastleggen. Zou heel fijn zijn als dit ook op de wensenlijst zou kunnen komen :slight_smile: