Geplande streams met Youtube verbinding niet zichtbaar

Wij zijn als kerk nieuw met dit platform / app en zijn een aantal zaken aan het uitproberen oa. onze livestreams op YouTube. Inmiddels heb ik al kunnen lezen dat de YouTube alleen publieke video’s laat zien. Maar ik kan nergens lezen onder welke voorwaarden de YouTube feed werkt. Op dit moment worden nl. zijn onze geplande streams niet zichtbaar en zien we alleen de dienst van afgelopen zondag 5 september terug. We gebruiken nu de rss feed voor playlists om deze zichtbaar te maken maar deze zou toch ook moeten werken met het channel id?

Alvast dank voor jullie reacties!

Als ik via https://www.youtube.com/feeds/videos.xml?channel_id=[onseigenchannelid] via een verbinding in chrch toevoeg, zie ik alle video’s incl. geplande video’s. Het werkt alleen voor ‘openbare’ zichtbare video’s. Wel hanteert YouTube (en chrch) de volgorde van de feed, dat wil zeggen… de datum om te sorteren. En ik heb de indruk dat dit de [published] datum is. Je zou je de toekomstige publieke video gewoon in je feed moeten kunnen vinden…

Voorzover ik me goed herinner (en deels ook zelf gebruik)…

  • Openbare video’s kan op channel niveau via een rss feed. Je krijgt alle openbare video’s te zien
  • Besloten video’s via een standaard rss feed werkt niet. Met een omweg lukt het, maar dan moet je de video’s wel in een playlist zetten. Logisch… anders zou iedereen die een beetje handig is in jouw kanaal de besloten video’s kunnen vinden en dat zou niet fijn zijn.

Aanvulling:
Gek genoeg

  • Werkt het bij ons eigen kanaal wel, maar ik heb jullie gemeente geprobeerd, dan krijg ik slechts één resultaat.

Wie de oorzaak weet?
Ichthuskerk Soest (wel geplande streams
Ontmoetingskerk Hattem (geen geplande streams)

1 like

Ik heb het net via mijn privé account getest en ook daar wordt een geplande stream gewoon zichtbaar via de rss. Misschien is er iets met de manier waarop jullie de geplande stream klaarzetten?

Besef dat het heel lastig ‘testen’ is met YouTube rss feeds, omdat als je vanaf eenzelfde IP adres de rss feed opvraagt YouTube je de eerder getoonde informatie laat zien (soort cache functie). Voordat je wijzigingen ziet moet je best een tijd wachten.

1 like

Hallo Hans, dank voor je reactie. Vandaag nog wat lopen experimenteren maar ik snap gewoon niet waarom onze geplande live streams niet zichtbaar zijn in de ‘normale’ feed. Heb het nu opgelost door er een playlist van te maken. En deze in aparte kanalen te benoemen. Overigens moeten bij ons ook in de playlist video’s openbaar staan anders zien we ze zelfs hier niet in terug.

Het is mij nog steeds gelukt om geplande feeds (behalve in een playlist) zichtbaar te krijgen. Ook als ik een feed van een andere kerk pak zie ik de streams niet terug.

Wat me ook opvalt (wellicht off topic) dat sommige mutaties in een RSS Feed (dus ook van YouTube) niet direct zichtbaar zijn of gelijk in een kanaal waaraan ze worden doorgegeven zichtbaar zijn. Tips zijn van harte welkom!

En met deze?

https://www.youtube.com/feeds/videos.xml?channel_id=UCbebvwmHca-wKHhH7iTvXXw``

Het doel van een RSS feed is in basis ook niet dat deze ‘wijzigt’. YouTube gebruikt een verversingstijd waar ik je al eerder op attendeerde… dus opnieuw laden van een RSS resulteert pas na langere tijd in de nieuwe informatie. Daarnaast zou het kunnen zijn dat chrch de data niet als verschil ziet. Ik weet niet wat de randvoorwaarden van chrch precies zijn. Vaak update deze bij mij de informatie wel… bijvoorbeeld als ik in de omschrijving in een youtube video iets toevoeg, komt dat meestal na een tijdje alsnog in chrch terecht.

1 like

Dit is ingewikkeld, maar wel oplosbaar. Het heeft mij veel energie gekost om het uit te puzzelen… het concept kopiëren zal je aanzienlijk minder moeite kosten, al heb je wel een google api key nodig die je dan op je eigen account moet activeren. Ik heb nog geen feedback gehad wat wellicht betekend dat mijn info niet echt duidelijk is voor anderen… maar ik heb het ‘geprobeerd’: Verbinding met verborgen YouTube video’s via YouTube Playlist - Aangeslotenkerkengedeelte - chrch community

1 like

Ik zie dat ze er nu wel bij staan…
Ik zie dat YouTube c.a. 15 items (entry’s) toont. Zo zie ik de uitzending voor aankomende zondag er niet bij staan, maar ca 13 andere toekomstige items wel. Deze zullen langzaamaan (binnen 13 weken) allemaal weer ‘verdwijnen’ uit de lijst, omdat de afgeronde streams een nieuwe ‘published’ datum krijgen toegekend van YouTube. (ik meen dat dit gebeurd op het moment dat de video na het streamen door YouTube voor het eerst is ‘verwerkt’.) Voor jullie is dat ‘prettig’ omdat men anders de historische uitzendingen niet zal zien staan tussen alle geplande uitzendingen. YouTube kent volgens mij geen mogelijkheid om geplande diensten een ‘published’ datum in de toekomst mee te geven, en ik denk dat hier ook je probleem zit. Chrch neemt de published datum over van YouTube.

Ik zie geen oplossing om dit ‘geautomatiseerd’ opgelost te krijgen, behalve dat je toekomstige uitzendingen in chrch in een apart kanaal onderbrengt (geplande uitzendingen / live uitzending) en in YouTube ook in een daarvoor bedoelde ‘playlist’ onderbrengt. Je kunt in chrch in dat kanaal dan alle uitzendingen binnenhalen die in die playlist voorkomen. De ‘gepasseerde diensten’ kun je dan in een andere playlist onderbrengen. Ja, allemaal werk, maar dat is wel de wijze waarop ik het nu zelf ook doe / zou doen*.

Als je zelf oplossingen hebt die anderen helpen, we lezen ze graag :wink:

'* Zelf heb ik er overigens voor gekozen om ‘gepasseerde diensten’ in een playlist te zetten nadat ze zijn ‘verwerkt’. Handwerk, maar doe ik direct na afloop van de dienst. De geplande uitzendingen laat ik niet terugkomen in de chrch App, maar die staan in de ‘agenda’ vermeld, wanneer welke dienst is (geen koppeling met YouTube). Daarnaast heb ik één LIVE item in chrch staan welke altijd werkt. Men kan daarmee de op dat moment beschikbare live stream bekijken. Toekomstige streams neem ik niet op in een kanaal in de chrch App.