Gezin/pastorale eenheid toevoegen

In dit veld kan ik niets invullen. Er verschijnt de gezinsnaam van en ander, maar ik kan niets in dit veld.

Een gezin of pastorale eenheid toevoegen doe je via importeren met een uniek kenmerk per gezin (“Familiecode om gezinsleden mee te koppelen”). De volgorde start met 1 en moet oplopend en aanvullend zijn (“Gezinsvolgorde”). Excuses voor de onduidelijkheid.

Ja bij import gaat dat goed komen. Daar heb ik netjes alle sleutels. Maar enkele leden mochten al testen, waaronder ikzelf en mijn echtgenote. Daarbij heb ik wel hun unieke persoonsnummer toegevoegd.
Kan ik daarvoor nog een gezin aanmaken? Of moet ik gewoon iedereen importeren? En gaat het dan goed op basis van het persoonsnummer?

Inmiddels heb ik een test import gedaan voor mijzelf en mijn echtgenote. Daarbij wordt inderdaad een gezin aangemaakt met de juiste gezinsvolgorde. Op deze manier kan ik de test-leden dus bijwerken.
Maar… als er in de toekomst een gezin bij komt, moet dat dus altijd via de import weg?

Dank voor de update, ja in principe altijd via de update.

Misschien een domme vraag, maar via admin een groep aanmaken
image
image
is toch ook mogelijk? Of zit er meer achter de gestelde vraag waar ik niet van weet? Vervolgens kun je leden aan de nieuwe gezinsgroep toevoegen toch?

Dit is inderdaad wat ik zocht, het is gelukt. Chrch heeft nog steeds niet-ontdekte uithoeken!
Na de massa import wil ik mensen vrij laten om zich te registreren. Dan wil ik wel die mensen in een gezin kunnen zetten, zonder dat ik een kleine export uit de ledenadministratie moet doen.
Helemaal bedankt!

1 like